کد خبر: ۱۵۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 16
بزرگراه های شهر تهران با هدف افزایش ایمنی و نظم تردد به سامانه «ثبت تخلف جناغی ها» مجهز می شود
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: بزرگراه های شهر تهران با هدف افزایش ایمنی و نظم تردد به سامانه «ثبت تخلف جناغی ها» مجهز می شود.

به گزارش شفا آنلاین، ایلوش وزیری افزود: جناغی های بزرگراهی به قسمت هایی از بزرگراه ها اطلاق می شوند که رمپ های خروجی و ورودی بزرگراهی از مسیر اصلی جدا شده و رانندگان را به بزرگراه های متقاطع هدایت می کند.

وی با بیان اینکه تعرض به این محدوده که به طور معمول از هاشور قرمز و خطوط ممتد به منظور نمایش آن استفاده می شود، ممنوع است تصریح کرد: در ثبت تخلف ترددهای غیر مجاز، در محل جناغی های بزرگراه با قرار دادن دوربین های هوشمند ترافیکی و شناسایی خودروهایی که خارج از صف در محل جناغی بزرگراه وارد مسیر می شوند، کاهش تراکم ترافیک در آن منطقه و در نتیجه در بزرگراه را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اشاره به اینکه در ساعات اوج ترافیک(traffic) تردد غیر مجاز از روی این محدوده سبب پس زدگی ترافیک در بالادست مسیر اصلی می شود خاطرنشان کرد: شرکت کنترل ترافیک تهران در نظر دارد در راستای توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل، نسبت به استفاده از سامانه های پلاک خوان در این محدوده ها اقدام کند.

وی افزایش ایمنی و نظم تردد در محور های بزرگراهی را از مزایای بکارگیری این سیستم ذکر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: