کد خبر: ۱۵۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۶ - 2017July 15
این اخبار درست نیست و هر تعداد پرستار از یک تا چند هزار نفر که به ­­ما مراجعه کنند آن ها را جذب می کنیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به برخی اخبار مبنی بر بیکاری پرستاران واکنش نشان داد.

به گزارش شفا آنلاین،میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به برخی اخبار مبنی بر بیکاری فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری و انتقادها نسبت به تربیت پرستار در بیمارستان ها با وجود بیکاری(Unemployment) کارشناسان پرستاری گفت: این اخبار درست نیست و هر تعداد پرستار از یک تا چند هزار نفر که به ­­ما مراجعه کنند آن ها را جذب می کنیم.

 وی ادامه داد: در تهران و کلان شهرهای بزرگ با کمبود شدید پرستار نیاز داریم و هر پرستاری که به ما معرفی شود ظرف 48 ساعت محل اشتغال برای آنها تعیین می کنیم.

 میرزابیگی عنوان کرد: اشتغال فارغ التحصیلان کارشناس پرستاری در شهرهای کوچک متفاوت است و به عنوان مثال در تربت حیدریه که شهر کوچکی است و همزمان دانشگاه آزاد و دولتی کارشناس پرستاری(Nursing) تربیت می کنند و ظرفیت جذب پرستار در این شهر وجود ندارد.

 معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: در این میان دختر خانمی که از این شهر کوچک فارغ التحصیل شده و تمایل ندارد به شهرهای بزرگ برای کار برود این فرد دیگر بیکار نبوده بلکه جویای کار نیست.

 میرزابیگی تصریح کرد: بیش از 100 هزار پرستار در کشور کمبود داریم و یک بار ظرفیت دانشکده های پرستاری را افزایش دادیم و دانشکده ها به دلیل محدودیت امکانات و فضای فیزیکی امکان افزایش ظرفیت ندارند .

 معاون پرستاری وزارت بهداشت(Ministry of Health) یادآور شد: در حالی که در تمام رشته ها بیکاری بیداد می کند اما در پرستاری به دنبال پرستار بیکار هستیم تا  آن را جذب کنیم و هر فارغ التحصیلی که به ما مراجعه کند ظرف 48 ساعت جذب می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: