کد خبر: ۱۵۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 16
استرس چاق بودن در جامعه ای که وسواس لاغری دارد می تواند با ثبات ترین ذهن ها را نیز تحت فشار قرار دهد
‍چاقی

شفا انلاین:آیا مشکلات روانی در چاق شدن ما نقشی دارند و می توانند منجر به اضافه وزن ما شوند لاغرشدن برای این افراد چگونه میسر خواهد بودپرخوری با چه علل روحی و روانی پدید می آید اضافه وزن را با وجود مشکلات عصبی چگونه می توان از بین برد.چاقی به خودی خود یک بیماری روانی نیست، اما به برخی از مشکلات روانی بسیار مرتبط است. استرس چاق بودن<Stress is obese> در جامعه ای که وسواس لاغری دارد می تواند با ثبات ترین ذهن ها را نیز تحت فشار قرار دهد.

به گزارش شفا آنلاین:در جامعه های امروزی که لاغری تبدیل به وسواس شده، افرادی که اندامی بزرگ دارند معمولاطرد می شوند، وممکن است مانند دیگران با آنها رفتار نشود.
پرخوری و وسواس عملی
افسردگی، اضطراب ، و تروما

صحبت درباره احساسات رنج آور ساده نیست، پس این طبیعی است که افراد برای دفن کردن احساسات خود مشغول غذا می شوند. افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از تروما در بین افراد چاق بسیار شایع است. در بیشتر مواقع پزشک قبل از اینکه کاهش وزن جدی را شروع کند باید این علائم را درمان کند.

تاثیر زندگی در یک جامعه دچار وسواس لاغری یک اضافه وزن ساده ممکن است افراد را در معرض انواع خطر سلامت روانی قرار دهد، چون یک فرد چاق برای خلاصی از این فشار مجبور است خود را لاغر کند و این اجبار فشار روانی را بالا می برد. حتی گاهی پزشکان نیز روی کسی که اضافه وزن دارد بر اساس فیزیکش برچسب ناسالم می زنند.یکی از علل تغییر در اشتها، اضطراب و افسردگی است .معمولا کاهش اشتها و در انواع آتیپیک پر خوری عصبی دیده می شود که قبل از رژیم درمانی ،باید افسردگی درمان شود.

افسردگی آتیپیک به افسردگی اطلاق می‏شود که با نشانه‏ های نباتی معکوس همراه است ( یعنی بدتر شدن خلق در اواخر روز، بی‏خوابی، و تمایل به پرخوابی و پرخوری ) ، به نحوی که به عوض کاهش وزن ، افزایش وزن رخ می‏دهد. در بسیاری از افراد مبتلا به اختلال افسردگی آتیپیک ، آشفتگی خواب در نیمه اول شب رخ می‏دهد، و بنابراین می‏توان پیش‏بینی کرد که این افراد به تحریک‏پذیری، خواب‏آلودگی مفرط، و خستگی در طول روز دچار شوند. ویژگی مزاج این گونه بیماران، حساسیت مفرط، به خصوص در قبال طرد، است ..

نشانه‏های معکوس نباتی که مشخصات آن عبارتند از :
(1) واکنش‏های گیج کننده نسبت به موقعیت‏ها و فرصت‏های عاشقانه و احساساتی، و هجوم اندوه و ملال (خشم توأم با افسردگی، و حتی اقدام به خودکشی) در هنگام شکست و ناکامی در عشق
(2) مختل شدن لذت انتظاری، در عین توانایی واکنش توأم با لذت، هنگامی که شرایط آن به وسیله دیگران فراهم شده باشد (یعنی حفظ پاداش تمام کننده)
(3) اشتیاق وافر برای مصرف شکلات و شیرینی، چون این مواد حاوی ترکیبات فنیل‏اتیل‏آمین و قندهایی هستند که تصور میشود منجر به ساخت ـ تریپتوفان در سلول‏ها و نورون‏هارا تسهیل می‏کنند؛ بر اساس نظریات موجود، L که ساخت مواد درونزاد ضد افسردگی درونزاد در مغز می‏شود.

درمان :
درمان اختلالهای افسردگی به طور عمده مبتنی بر درمانهای دارویی و غیردارویی میباشد.درمان دارویی شامل مهارکننده های منوامین اکسیدازها , مهر کننده های جذب سروتونین ,....
کلینیک روانپزشکی

پزشک آنلاین

دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]

برچسب ها: چاقی ، استرس ، لاغری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: