کد خبر: ۱۵۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 12
ما در سال، 390 هزار مرگ داریم و نمی توان راجع به هر مرگ توضیح داد و واقعا این مساله شدنی نیست
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهداشت در پاسخ به سئوالی مبنی بر فوت یک بیمار پروانه ای یا همان ای. بی و پذیرش نشدن او در بیمارستان گفت: ما در سال، 390 هزار مرگ داریم و نمی توان راجع به هر مرگ توضیح داد و واقعا این مساله شدنی نیست.

به گزارش شفا آنلاین،حسن هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه همایش معاونان غذا و داروی سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: اکنون مردم در حوزه سلامت مشکلات زیادی دارند که می توان در مورد آنها توضیح خواست.

وی ادامه داد: بیماری فوت می کند و ادعا می شود در بیمارستان، پذیرش نشده است، اگر پذیرش نشده، در این باره قانون وجود دارد و می توانند بروند شکایت کنند تا به آن رسیدگی شود.

هاشمی افزود: حاشیه‌ها را کنار بگذاریم. اجازه دهیم برای مردم کار شود. با این مدل کشور ما پیشرفت نمی کند. خوب نیست، کار ما به سرانجام نمی رسد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: اجازه دهید دستگاه های اجرایی کارشان را انجام دهند. اگر واقعا کسی تخلفی می کند، قانون، قوه قضائیه، سازمان بازرسی و دستگاه های نظارتی داریم.

وزیر بهداشت گفت: هربار جلوی دوربین می آییم بجای اینکه اطلاعات امیدوار کننده ای به مردم بدهیم ، دائم مردم را ناامید می کنیم. اینگونه کار ما درست پیش نخواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: من حقیقتا نمی دانم امروز چه تعداد فوت شدند چه برسد به اینکه برای هرکدام از آنها بخواهم بدانم که واقعا علت فوت چی هست. حتما پزشکی قانونی(Forensic Medicine) در این باره اطلاع دارد.

هاشمی افزود: اگر واقعا کسی بیمار بوده و به بیمارستان رفته و پذیرش نشده، قانون و نظام پزشکی، دادگاه رسیدگی به جرائم پزشکی و بخش نظارتی ما وجود دارد.

وی ادامه داد: شما راجع به کسی می پرسید که من اصلا خبر ندارم موضوع چیست.

وی درباره وضعیت تجویز و مصرف دارو گفت: اگر بخواهیم با وضعیت دارویی بقیه کشورها مقایسه کنیم مصرف دارو ما بالا نیست، اگر بخواهیم با استاندارد ها مقایسه کنیم حتما اگر دستگاه های نظارتی و سازمان نظام پزشکی(Medical System) ما قوی تر باشند و دقیق تر عمل کنند و انجمن ها همراهی بیشتری داشته باشند و خرید بیمه ها راهبردی باشد ، مصرف دارو بطور قطع می تواند منطقی تر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در خانه های ایرانی ها ، تعداد زیادی از اقلام دارویی انبار شده که نشان می دهد که تجویز و مصرف دارو منطقی نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: