کد خبر: ۱۵۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 08
از مدت ها قبل مشخص است که ورزش های هوازی به میزان متوسط و منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو، فشار خون بالا و اختلالات قلبی و چاقی را کاهش دهد
شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه نشان می دهد انجام تمرینات مقاومتی به طور منظم و با شدت متوسط می تواند ضمن ارتقای سلامتی کلی بدن، خطر سندرم متابولیک را که عامل مهمی برای ابتلا به بیماری قلبی و دیابت است، کاهش دهد.

به گزارش شفا آنلاین،از مدت ها قبل مشخص است که ورزش های هوازی به میزان متوسط و منظم می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دو، فشار خون بالا و اختلالات قلبی و چاقی را کاهش دهد اما محققان هلندی متوجه یک تاثیر مشابه در انجام ورزش های مقاومتی شدند که می تواند به کاهش خطر این بیماری های مزمن کمک کند.

محققان دانشگاه رابوود در نایمنگ دریافتند افراد سالمی که کمتر از یک ساعت در هفته تمرینات مقاومتی انجام دادند، در قیاس با همسالان خود که ورزش های تقویتی را انجام ندادند، به اندازه 29 درصد کمتر در معرض احتمال ابتلا به سندرم متابولیک قرار داشتند.
برای این مطالعه، داده های بیش از 7هزار و 400 داوطلب بررسی شد که در سال های 1987 تا 2006 در سنین 35 تا 55 سالگی در آ‍زمایشات بالینی شرکت کرده بودند.

به گفته محققان، براساس این مطالعه، انجام مقدار متوسط ورزش مقاومتی مانند دو جلسه 30 دقیقه ای در هفته اثرات مفیدی دارد بنابر این برای پیشگیری از سندرم متابولیک لازم است که ورزش مقاومتی علاوه بر تمرینات هوازی در توصیه های استاندارد پزشکی قرار گیرد.

براساس تعریف، تمرین مقاومتی به هر شکلی از تمرین اطلاق می شود که عضلات اسکلتی (نه عضلات غیرارادی مانند قلب، ریه‌ها و…) را وادار به انقباض ‌کند. در این نوع تمرینات ورزشی، از یک مقاومت خارجی (مانند وزنه) برای ایجاد انقباض‌ها استفاده می‌شود و انقباض‌ها افزایش توده‌ی عضلانی، قدرت، استقامت و استحکام عضلات را در پی دارند.
برچسب ها: دانشگاه ، محققان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: