کد خبر: ۱۵۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 07
مو‌های زائدی که بر اثر اختلالات هورمونی در قسمت هایی از بدن افراد رشد می‌کنند، پاسخ خوبی به لیزر نمی‌دهند.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو گفت: مو‌های زائدی که بر اثر اختلالات هورمونی در قسمت هایی از بدن افراد رشد می‌کنند، پاسخ خوبی به لیزر نمی‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین،همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو  با اشاره به اینکه لیزر یک تکنولوژی(Technology) است که طی چند سال اخیر در خدمت پوست، مو و زیبایی قرار گرفته است، بیان کرد: در این تکنولوژی از تاباندن نور شدید روی نقطه مورد نظر استفاده می‌شود و حرارت ایجاد شده سبب از بین رفتن هدف می‌شود.

وی افزود: بیشترین تراکم ملانین( اصطلاح گسترده‌ای برای گروهی از رنگدانه‌های طبیعی)  در ریشه مو و به میزان کمتر در لک ها و خال‌های پوستی است به این ترتیب در مو‌ها ی مشکی تراکم زیادی از ماده مشکی ملانین در تیره‌ترین نقطه ریشه مو وجود دارد.

وی ادامه داد: این میزان در مورد مو‌های روشن‌تر کمتر است و مو‌های سفید اصلا ملانین ندارند، بنابراین پوست‌های سبزه نسبت به پوست‌های روشن از ملانین بیشتری برخوردارند و هر چه تراکم ملانین در نقطه‌ای از پوست بیشتر باشد، انرژی بیشتری جذب آن ناحیه خواهد شد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: افرادی که مو‌های تیره و ضخیم‌تر و پوست روشن تری دارند پاسخ بهتری به لیزر موی زائد خواهند داد به این معنی که لیزر در این افراد بیشتر به ریشه موی زائد و به میزان بسیار کمتر به پوست کنار مو جذب می‌شود.

مژدهی آذر با بیان اینکه مو‌های نازک، روشن، کرک، بلوند و قهوه‌ای مقدار کمتری از انرژی نور لیزر را به خود جذب می‌کنند؛ گفت: مو‌های سفید اصولا لیزر را به خود جذب نمی‌کنند یعنی افرادی که این ویژگی‌ها را دارند به لیزر موی زائد پاسخ مناسبی نمی‌دهند.

وی اظهار کرد: مو‌های زائدی که در اثر اختلالات هورمونی در جا‌هایی مانند جلوی تنه، شکم و صورت رشد می‌کنند نیز پاسخ خوبی به لیزر نمی‌دهند یا در مدت کوتاهی پس از چند بار لیزر درمانی، دوباره رشد می‌کنند.

این متخصص پوست و مو عنوان کرد: چرخه رشد مو‌ها سه مرحله رشد، استراحت و ریزش را شامل می‌شود و نحوه و زمان گذراندن هر یک از این دوره‌ها در  بدن متفاوت است.

مژدهی آذر یاد آور شد: بیشترین اثر و نتیجه لیزر درمانی در مورد مو‌هایی است که در فاز رشد هستند و به همین دلیل اثر بخشی لیزر در نقاط مختلف بدن و صورت متفاوت است.
برچسب ها: لیزر ، سلامت ، متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: