کد خبر: ۱۵۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 07
بسیاری از مشکلات پوست و مو را می‌توان با کمک محصولات طبیعی و مواد خانگی درمان کرد. یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای ایجاد موهایی زیبا و بلند و همچنین افزایش رشد در موها، استفاده از موادی است که به راحتی، خواص لازم برای این منظور را دارند.
شفا آنلاین:حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید به هر دلیلی رشد موهایتان را افزایش دهید! اما چگونه؟ ماست برای افزایش رشد مو<Increased hair growth> خیلی عالی است، از آن کمک بگیرید.

به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از مشکلات پوست و مو را می‌توان با کمک محصولات طبیعی و مواد خانگی درمان کرد. یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای ایجاد موهایی زیبا و بلند و همچنین افزایش رشد در موها، استفاده از موادی است که به راحتی، خواص لازم برای این منظور را دارند.

ماست برای زیبایی پوست و مو فوق‌العاده است و حتما شما هم درباره فوائد آن بسیار شنیده‌اید. با کمک دستورهای ساده و در دسترسی که در ادامه برای تهیه انواع ماسک مو به شما خواهیم گفت، از این فوائد بهره مند شوید و موهایی زیبا و بلند و سالم داشته باشید.

خواص ماست برای سلامتی و زیبایی موها و افزایش رشد در آن‌ها
درمان شوره سر

ماست خاصیت ضدقارچی‌ دارد و پوست سر را پاکسازی می‌کند.

کمک به مرطوب ماندن موها برای مدت طولانی و جلوگیری از خشک شدن مو.

ماست پوست سر را خنک می‌کند و التهاب و مشکلات دیگر مو و پوست سر را تسکین می‌دهد.

کمک به تنظیم (PH) پوست سر و افزایش رشد مو

کمک به تنظیم تولید چربی در سر و رشد سریع موها

انواع ماسک مو با ماست برای رشد سریع موها
ماسک ماست و تخم‌مرغ

یک عدد تخم‌مرغ کامل را در یک کاسه هم بزنید تا زرده و سفیده آن با یکدیگر مخلوط شوند و بعد دو قاشق غذاخوری ماست به آن بیفزایید. این مخلوط را هم بزنید تا شبیه یک خمیر نرم شود.

ماسک شما آماده است و می‌توانید آن را به موها بزنید. از ریشه شروع کنید و تا ساقه موها ادامه دهید و بعد از 20 دقیقه موها را با آب سرد و شامپو بشویید. علاوه بر خواص ماست، تخم‌مرغ با ساختار پروتئینی خود برای تغذیه‌رسانی موها عالی است و باعث رشد سریع در موها می‌گردد و موهای زیبا و سالمی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

ماسک ماست و موز

در یک کاسه، نصف یک عدد موز را کاملا له کنید و بعد به آن یک قاشق غذاخوری ماست، 3 قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری آب‌لیموی تازه اضافه کنید و هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

ماسک را از ریشه تا انتها به موها بزنید و بعد از 25 تا 30 دقیقه با شامپو بشویید و خشک کنید.

این ماسک به شدت خنک کننده است و برای افزایش گردش خون در سر خیلی مفید است که از این راه باعث رشد سریع موها می‌شود و البته با خواص تغذیه‌ای که دارد، موهای زیبا و سالمی هم برایتان ایجاد می‌کند.

 

ماسک ماست و روغن زیتون

در یک کاسه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک فنجان ماست ترکیب کنید و در یک ظرف دیگر، 2 فنجان آب را با یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو مخلوط نمایید.

موهایتان را با شامپو بشویید و آب اضافی آن را بگیرید و بعد به موهای خیس، ترکیب ماست و روغن زیتون را بزنید و مطمئن شوید که همه جای موها به آن آغشته شده است. بعد از بیست دقیقه، موها را بشویید و سپس به آن، ترکیب آب و آب‌لیمو را بزنید.

این درمان به شدت رشد موها را افزایش می‌دهد و همچنین از ایجاد شکنندگی در موها و تولید چربی اضافی جلوگیری می‌کند و موی زیبا و سالمی را به جای می‌گذارد.

 

ماسک ماست و آلوئه‌ورا

3 قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را با 2 قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و برای مدت 15 دقیقه، موها را از ابتدا تا انتها و همچنین کف سر را با آن ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه، اجازه دهید ماسک برای 30 دقیقه روی موها باقی بماند و بعد بشویید.

آلوئه‌ورا دارای ویتامین و آنزیم‌هایی است که باعث افزایش رشد موها می‌شود و همچنین این ماسک دارای خواص ضدعفونی کننده و پاکسازی برای کف سر است که موی زیبا و سالمی را ایجاد می‌کند.

ماسک آلوئه ورا و فواید آن برای شادابی و طراوت پوست

 

ماسک ماست و برگ کاری

یک دسته برگ کاری تازه را در میکسر بریزید تا به خمیر نرمی تبدیل شود و سپس به آن یک فنجان ماست اضافه نمایید. حالا این ماسک فوق‌العاده را به موهایتان بزنید و اجازه دهید تا موها 30 دقیقه به آن آغشته بمانند و بعد بشویید.

برگ کاری دارای پروتئین و بتاکاروتن است که رشد موها را تسریع می‌کند و از ایجاد ساییدگی و جرقه در موها نیز جلوگیری می‌نماید. بنابراین اگر موهایتان به شدت الکتریسته تولید می‌کنند و باعث آزارتان شده است، حتما این ماسک را استفاده کنید تا هم موهای زیبا و سالمی داشته باشید و هم رشد موها را افزایش دهید.

ماسک ماست و برگ کاری را هفته‌ای دو بار روی موهایتان بگذارید و از فوائد آن برای داشتن موی زیبا و بلند بهره ببرید.

 

ماسک ماست و شیر نارگیل

این یک روش بسیار عالی برای افزایش رشد موهاست. یک فنجان شیر نارگیل را با نصف یک فنجان ماست و 2 قاشق غذاخوری کافور مخلوط کنید و ترکیب آن‌ها را به موها بمالید.

حتما اجازه دهید یک تا دو ساعت این ماسک روی موها باقی بماند و بعد با آب ولرم بشویید. این ماسک را برای داشتن موهای زیبا و بلند، هفنه‌ای یک مرتبه تکرار کنید زیرا شیر نارگیل و بقیه مواد موجود در این ماسک با اسیدهای چرب ضروی و مواد مغذی خود، قدرت زیادی در افزایش رشد در موها دارند.

این ماسک را هفته‌ای دو مرتبه روی موهایتان بگذارید و از داشتن موهایی زیبا، سالم و خوش‌ حالت لذت ببرید.

 

ماسک ماست و دانه شنبلیله

پیشنهاد می‌کنیم که برای انواع ماسک زیبایی مو و پوست، حتما در خانه مقداری دانه شنبلیله داشته باشید.

یک مشت دانه شنبلیله را در یک فنجان ماست به مدت یک شب بخیسانید و صبح روز بعد، این ترکیب را در میکسر مخلوط کنید تا دانه‌های شنبلیله موجود در ماست کاملا له شوند.

ماسک ماست و شنبلیله را روی کف سر و موها بریزید و خوب ماساژ دهید. و بعد از 30 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. دانه‌های شنبلیله به شما در از بین بردن شوره سر و مشکلات دیگر پوست سر کمک می‌کند.

شنبلیله برای جلوگیری از ریزش مو

 

ماسک ماست و آب‌ لیمو

4 قاشق غذاخوری ماست را با دو قاشق غذاخوری آب‌ لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملا در یکدیگر ترکیب شوند.

این ماسک عالی را 30 دقیقه روی موها بگذارید و بعد از این مدت، با آب ولرم موها و کف سر را بشویید.

این ماسک باعث تنظیم تولید چربی در پوست سر می‌شود و از این راه می‌تواند فولیکول‌های مو را پاکسازی و تقویت کند و رشد موها را تسریع سازد. بهتر است هفنه‌ای یک مرتبه از این ماسک برای افزایش رشد موها استفاده کنید و مطمئن باشید که بعد از مدتی شاهد داشتن موهایی زیبا، بلند و سالم خواهید بود.

 

اگر رشد موهایتان کم است و تمایل دارید که میزان رشد آن‌ها را افزایش دهید، باید صبر و حوصله داشته باشید و از مواد طبیعی برای رسیدن به خواسته‌تان کمک بگیرید و به یاد داشته باشید که مراقبت از سلامت و زیبایی موها، به زحمت فراوان هم احتیاج دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: