کد خبر: ۱۵۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۶ - 2017July 03
همراه داشتن داروهاى آرام بخش در سفر به این کشورها جرم محسوب مى شود
شفاآنلاین>سلامت>رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره به ممنوعيت برخى داروها در سفر به كشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: همراه داشتن داروهاى آرام بخش در سفر به این کشورها جرم محسوب مى شود.

به گزارش شفاآنلاین،یسنا بهمنش رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان(Organization) غذا و دارو با اشاره به برخى داروهاى ممنوعه برای همراه داشتن در سفر به برخى كشورهاى حاشيه خليج فارس اظهار کرد: در سفر به برخى كشورها همانند عربستان و امارات متحده ( دبى، شارژه و ابوظبى) همراه داشتن برخى داروها به خصوص آرام بخش ها ممنوع است.

وى ادامه داد: همراه داشتن داروهاى آرام بخش مانند ديازپام، اگزازپام، لورازپام و برخى مسكن هاى حاوى كدئين مانند استامينوفن كدئين ، اكسپكتورانت كدئين و روانگردان ها بر اساس قوانين كشور عربستان و امارات متحده عربى جرم محسوب مى شود.

بهمنش اظهار كرد: مسافران بايد مراقب باشند در صورتى كه اين داروهاى ممنوعه را در سفر به اين كشورها همراه خود داشته باشند مجازات سنگينى در انتظار آنها است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو با اشاره  به پيش رو بودن حج تمتع به زائران و مسافران توصیه کرد: در سفر به عربستان و امارات متحده در صورتى كه  مصرف این داروها برای شما ضرورت دارد، نسخه پزشك معالج خود را همراه داشته يا پیش از سفر اين موضوع را با پزشك مطرح و  از داروهاى جايگزين استفاده کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: