کد خبر: ۱۵۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 01
واقعیت آن است که بیماری سرطان در کشور رو به افزایش است و با توجه به این شرایط، می طلبد وزارت بهداشت رویکرد مناسبی نسبت به بیماری سرطان داشته باشد و امکانات تشخیصی و درمانی را در سطح کشور فراهم کند
شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه مخفی بودن برخی سرطان ها آمار مبتلایان را افزایش می دهد، گفت: بدون شک غربالگری(Screening) زودرس مانع افزایش سرطان خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،همایون یوسفی درباره برخی آمارها نسبت به ابتلای 92 هزار نفر به سرطان در کشور طی سال 2015، افزود: بدون شک باید نسبت به این آمار و ارقام بررسی های بیشتری صورت گیرد زیرا برخی از سرطان ها مخفی بوده و در بدن افراد به سرعت خود را بروز نمی دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که بیماری سرطان(Cancer) در کشور رو به افزایش است و با توجه به این شرایط، می طلبد وزارت بهداشت رویکرد مناسبی نسبت به بیماری سرطان داشته باشد و امکانات تشخیصی و درمانی را در سطح کشور فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: ناگفته نماند که علت بیماری سرطان مشخص نیست اما می توان با تشخیص زودهنگام اقدامات موثری را در درمان آن به کار گرفت لذا پیشگیری و آموزش به مردم می تواند تا حد زیادی اثربخش واقع شود.

وی یادآور شد: توجه به بحث غربالگری زودرس سرطان از سوی مسئولان وزارت بهداشت به کاهش سرطان در کشور کمک خواهد کرد ضمن آنکه مردم نیز باید همکاری لازم را برای این غربالگری داشته باشند.

یوسفی تاکید کرد: امروزه سرطان از یک بیماری کشنده به سمت بیماری مزمن حرکت کرده و اگر درمان اولیه برای این بیماری در نظر گرفته شود می توان آن را کنترل کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره ضرورت زیرپوشش قرار گرفتن بیماری سرطان در زمره بیماران خاص، تاکید کرد: واقعیت آن است که با اجرای طرح تحول سلامت هزینه بیماران سرطانی کاهش چشمگیری پیدا کرده و اگر قرار باشد بیماری سرطان را جزو بیماری خاص تعریف کنیم نیازمند یکسری راه حل های قانونی داریم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر تعریف شدن بیماری سرطان جزو بیماران خاص نیازمند منابع مالی بسیاری است که در حال حاضر از عهده دولت خارج است ضمن آنکه بیماری های دیگری نیز وجود دارد که هنوز جزو بیماری های خاص تعریف نشده است لذا درشرایط کنونی باید برای کنترل این بیماری به دنبال بهداشت و پیشگیری بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: