کد خبر: ۱۵۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۳ - ۰۸ تير ۱۳۹۶ - 2017June 29
نقش اصلی پروتئین و چگونگی عملکرد آن در بدن یکی از متداول و در عین حال مهم ترین سوالاتی است که ذهن اغلب افراد را به خود مشغول می کند
شفاآنلاین>تغذیه>رئیس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت:پروتئین موتور محرکه و عامل اصلی افزایش مقاومت بافت ماهیچه‌ها و عضلات بدن است.

به گزارش شفاآنلاین،شهریار دبیریان رئیس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران بیان کرد: نقش اصلی پروتئین و چگونگی عملکرد آن در بدن یکی از متداول و در عین حال مهم ترین سوالاتی است که ذهن(Mind) اغلب افراد را به خود مشغول می کند و حتی برخی بر این باورند که با حذف منابع پروتئینی از سبد غذایی روزانه و یا کم توجهی به آن، مشکل چندانی برای بدن ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به اینکه حتی در بدن سازی نیز رساندن  مقادیر قابل توجهی پروتئین به بدن در راس اولویت های بسیاری از  ورزشکاران و بدن سازان حرفه ای قرار دارد، گفت: در واقع برخلاف تصور عموم افراد، پروتئین موتور محرکه و عامل اصلی تقویت و افزایش مقاومت بافت ماهیچه ها و عضلات بدن است.

این دکتری تخصصی کنترل کیفیت و بهداشت صنایع غذایی ، تصریح کرد: علاوه بر نقش بی بدیل پروتئین در ساخت و باز سازی عضله ها، این ماده حیاتی نقش مهمی نیز در ترمیم پوست و بازسازی آسیب های پوستی ناشی از سوختگی ها و انواع زخم های پوستی دارد.

وی با بیان اینکه تخم مرغ غنی ترین منبع پروتئین حیوانی است، گفت: در واقع طبق تحقیقات معتبر و مستندات علمی جهان، 100 درصد پروتین موجود در زرده و سفیده آن کاملا جذب بدن می شود و میزان پروتئین موجود در تخم مرغ حتی از گوشت نیز بیشتر است.

رئیس کمیته صنایع غذایی انجمن مدیریت کیفیت ایران ، یادآور شد: هر تخم مرغ به طور میانگین تقریبا حاوی چهار الی 6 گرم پروتئین خالص و مقادیری امگا سه است که توصیه می شود هر سه روز یک بار مصرف شود البته نیاز روزانه و طبیعی در فرد با توجه به سن، جنس، وزن و سلامتی یا بیماری متغیر است که باید توسط همکاران تغذیه محاسبه و تعیین شود.

دبیریان  اظهار کرد: با تشکیل قلاب های پروتئینی در بدن، لایه های پوستی بسیار دقیق  به یکدیگر چسبیده  و علاوه  بر آن ، همین پروتئین ها در تشکیل پرده های محافظ احشاء و عروق داخلی بدن نیز نقش غیر قابل انکاری ایفا می کنند و تقریبا هیچ ماده غذایی دیگری نمی تواند جای پروتئین را در بدن انسان بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: