کد خبر: ۱۵۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۶ - 2017June 24
فروش کودک جرم سنگین و خلاف شرعی است به نوعی که نهاد خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین اشد مجازات باید برای خریدار و فروشنده لحاظ شود
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ضمن جرم انگاری خرید و فروش کودک باید اشد مجازات برای خریداران و فروشندگان به شکل یکسان باید لحاظ شود.

به گزارش شفا آنلاین،بهمن طاهرخانی در خصوص فعالیت باندهای خرید و فروش کودکان، گفت: متاسفانه قانون شفاف و مشخصی جهت تعین تکلیف خرید و فروش نوزادان و کودکان وجود ندارد اما در لایحه حمایت از کودکان و نوجوان که در دستور بررسی کمیسیون است این موضوع پیگیری و بررسی شده به نوعی که خرید و فروش غیرقانونی و جرم برشمرده خواهد شد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خرید و فروش کودکان امری قبیح و غیراخلاقی است، تصریح کرد: قانون؛ ضوابط و شرایط خاصی را برای افرادی که اقدام به خرید و فروش کودکان می‌کنند تعیین خواهد کرد، مجازات این مجریان نیز تعیین و تشدید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجازات خریدار و فروشنده کودک باید یکسان در نظر گرفته شود، افزود: فروش کودک جرم سنگین و خلاف شرعی است به نوعی که نهاد خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بنابراین اشد مجازات باید برای خریدار و فروشنده لحاظ شود.

طاهرخانی تاکید کرد: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان تکالیفی برای کسانی که عهده‌دار مسئولیت طفلی هستند مشخص شده لذا اگر سلب مسئولیت یا تخطی کنند مورد مجازات و برخورد واقع خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه خریداران این اطفال عموما سوءاستفاده‌کننده‌هایی هستند که این کودکان را یا با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند یا برای سایر سوءاستفاده‌ها از آنها نگهداری می‌کنند، بنابراین باید با این افراد مقابله شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: راهکارهای قانونی برای واگذاری کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست در گذشته تبیین شده و سازمان بهزیستی هم به عنوان متولی تعیین گردیده لذا متقاضیان به راحتی می‌توانند کودکان را از این مجموعه تحویل بگیرند، این قانون هرچند شرایط خاصی را پیش‌بینی کرده اما افراد با اطمینان خاطر از سلامت کودکان نسبت به تحویل آنها اقدام می‌کنند.
برچسب ها: خانواده ، مجازات ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: