کد خبر: ۱۵۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 20
رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین-راحله صدرنیا-خبرنگار:رئیس هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی کشور گفت:به چند دلیل مخالف الکترونیکی شدن انتخابات نظام پزشکی هستم اما درعین حال معتقدم الکترونیکی شدن انتخابات روشی خوب و مناسب در آینده است و باید روش انتخابات متناسب بامیزان توسعه یافتگی باشد.
دکتر علی تاجرنیا در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین پیرامون الکترونیکی شدن انتخابات نظام پزشکی پیش رو گفت: من مخالف الکترونیکی شدن انتخابات نظام پزشکی هستم زیراواقعیت این است که نظام پزشکی یک سازمان غیر دولتی (NGO) است و آنچه که می تواند پشتوانه یک سازمان غیر دولتی باشد ضمن مشارکت گسترده در انتخابات وجود افرادی است که به نوعی دغدغه ای از مسائل صنفی و حرفه ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: من فکر می کنم یک سازمان غیر دولتی با وجود نیروهای با انگیزه حتی اندک بهتر از مشارکت بسیار است که در آن انگیزه وجود ندارد و معتقدم که حداقل ویژگی برای عضو نظام پزشکی این است که بتواند حداقل هر 4 سال یکبار به صورت حضوری در انتخابات شرکت کند.

وی تأکید کرد: الکترونیکی شدن اگر چه مشارکت بیشتری را ایجاد خواهد کرد اما الزاماً منجر به شناخت های درست تر و دقیق تر نخواهد شد . همچنین معتقدم که این کار امکان دخالت آراء فله ای توسط شرکت ها و مجموعه هایی که سعی می کنند بر انتخابات تأثیر بگذارند را افزایش خواهد داد. به این صورت افرادی که به دنبال سازمان دهی کردن آرا به نفع یک گرایش خاص صنفی هستند افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی کشور تصریح کرد: من معتقدم که بحث الکترونیکی شدن انتخابات سازمان نظام پزشکی اگر چه اقدام خوب و درستی است اما این کار بایستی با میزان توسعه یافتگی در خصوص کارهای جمعی کاملاً متناسب باشد و من فکر می کنم که ما یک مقدار فاصله داریم تا این ظرفیت ها را ایجاد کنیم.

نماینده مجلس ششم ادامه داد: من در عین اینکه اصل این کار را در آینده بسیار خوب و مناسب می بینم اما فکر می کنم که باید قبل از آن ظرفیت هایش به صورت مناسب ایجاد شود.

عضو هیأت عالی انتظامی نظام پزشکی در مورد اجرای پایلوت این طرح نیز گفت: من با پایلوت کردن این مسئله موافق هستم به جهت اینکه می توانیم آثار این موضوع را ببینیم و یادمان باشد که ما در نهاد صنفی قرار داریم و به هر حال بخشی از بدنه اینجامعه آن طور که باید و شاید نسبت به مسائل اینترنتی و الکترونیکی ممکن است که اشراف نداشته باشند.

تاجرنیا بیان کرد: همچنین بخش دیگری از افراد در جامعه وجود دارند که اگرچه با این گونه مسائل آشنایی دارند اما ممکن است که ویژگی های دیگری که کمک کند به اینکه افراد با انگیزه، پاکدست و درستکار را بشناسند نداشته باشند تا افرادی شایسته انتخاب شوند و در رأس مجموعه قرار گیرند.

وی در پایان گفت: من بد بین نیستم ولی شاهد هستم که بعضاً افرادی که ظرفیت جمع آوری آراء را دارند در یک شرایطی سعی می کنند که مجموعه سازمان را به بیراهه ببرند و آنچه که مسلم است این که اگر افرادی برای حضور و فعال کرن یک نهاد صنفی انگیزه داشته باشند این حداقل وظیفه شان است که در انتخابات به صورت حضوری شرکت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: