کد خبر: ۱۵۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
تاثیر رادیوتراپی بلافاصله بعد از جراحی به خوبی روشن نیست. چون فواید رادیوتراپی بعد از جراحی مشخص نیست و رادیوتراپی عوارض طولانی‌مدت نورولوژیکی دارد، معمولا توصیه به انجام آن نمی‌شود.
شفا آنلاین:  رادیوتراپی معمولا به صورت درمان‌های منظم و متناوب به مدت چند هفته انجام می‌شود. در افراد مبتلا به گلیومای درجه پایین رادیوتراپی در یکی از شرایط زیر توصیه می‌شود: رادیوتراپی<Radiotherapy> بعد از جراحی به منظور از بین بردن سلول‌های تومورالی که بعد از جراحی هنوز باقی مانده‌اند، انجام شود.      


به گزارش شفا آنلاین:تاثیر رادیوتراپی بلافاصله بعد از جراحی به خوبی روشن نیست. چون فواید رادیوتراپی بعد از جراحی مشخص نیست و رادیوتراپی عوارض طولانی‌مدت نورولوژیکی دارد، معمولا توصیه به انجام آن نمی‌شود.

رادیوتراپی زمانی درمان ارجح است که گلیومای درجه پایین تشخیص داده شده است ولی به دلیل حضور آن در ناحیه حساسِ مغز قابل جراحی نیست اما به درمان نیاز است.
از رادیوتراپی می‌توان بعدها وقتی نشانه‌های عود تومور ظاهر شد و بیمار دچار علایم شد استفاده کرد. استفاده از رادیوتراپی در این حالت به میزان دوزی که قبلا در رادیوتراپی داده شده است، بستگی دارد، چون نمی‌توان بیشتر از یکبار تمام دوز را به همان ناحیه از مغز که قبلا پرتو گرفته است، داد.
یک مشکل بزرگ در پرتودرمانی، عوارض جانبی آن است. هر چند سلول‌های تومورال نسبتا به اشعه حساس ترند؛ ولی پرتو هر دو گروه سلول‌های تومورال و سالم را از بین می‌برد.
با این حال، رادیوتراپی نمی‌تواند تمام سلول‌های تومورال را بدون آسیب به بافت‌های سالم کناری از بین ببرد و این باعث ایجاد عوارضِ ناشی از درمان می‌شود.
شایع‌ترین عارضه درمان، آسیب به سلول‌های سالم اطراف است که به تدریج باعث کاهش هوشیاری‌های ذهنی، توانایی تفکر و تمرکز (اختلالات شناختی (Impaired cognitio- ) می‌شود. این عوارض در صورت استفاده از محدوده‌های بزرگ‌تر درمانی و به مرور زمان بدتر می‌شوند.
تمایز بین این که اختلالات‌شناختی، ناشی از رادیوتراپی است یا تومور ، سخت است.سپید
US.Pharmacist




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: