کد خبر: ۱۰۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>سلامت>یک مطالعه جدید نشان داده که اضافه کردن شیمی‌درمانی به رادیوتراپی می‌تواند به سال‌های زندگی آن گروه از مبتلایان به تومورهای مغزی که توده آنها سرعت رشد کندی دارند کمک کند.
به گزارش شفا آنلاین، یافته‌ها، از پیگیری طولانی‌مدت وضعیت بیمارانی به دست آمده که در مطالعه‌ای در سال 1998 شرکت داشته‌اند. تمام این بیماران به‌دلیل ابتلا به گلیومای درجه2 (تومور سلول‌های گلیال که رشد کندی دارد) تحت درمان بودند. نتایج اولیه به دست آمده از مطالعه نشان داد که اضافه کردن شیمی‌درمانی به رادیوتراپی استاندارد، با یا بدون انجام جراحی، می‌تواند از پیشرفت تومور مغزی ممانعت کند. هم‌اکنون ثابت شده است که این ترکیب درمانی می‌تواند طول عمر بیماران را افزایش دهد.


       دکتر جان بوکنر، سرپرست تحقیق و مدیر بخش انکولوژی کلینیک مایو در روچستر، می‌گوید: «تاکنون هیچ درمان شناخته‌شده‌ای برای بهبود شانس بقای این بیماران وجود نداشت.»

       براساس آمار اعلام شده از سوی انستیتو ملی سرطان آمریکا، در سال 2015 میلادی تنها در کشور آمریکا نزدیک به 23 هزار بزرگسال با تشخیص بدخیمی مغزی روبرو شده‌اند. اشکال مختلفی از بدخیمی‌های مغزی مطرح هستند. گلیومای درجه2 نسبتا شایع بوده و 5 تا 10 درصد از تمام موارد تومورهای مغزی بزرگسالان را شامل می‌شود. درجه تعیین‌شده برای هر تومور، به قدرت تهاجم آن برمی‌گردد و تومورهای درجه 3 و 4 معمولا به سرعت پیشرفت کرده و به سایر بافت‌ها هم دست‌اندازی می‌کنند. گلیوماهای درجه2، اغلب بزرگسالان جوان را درگیر می‌کنند.


مطالعه اخیر که در شماره 7 آوریل نشریه پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده، بین سال‌های 1998 و 2002 میلادی روی 251 بیمار انجام شد. نیمی از این بیماران به‌طور کاملا تصادفی برای مدت 6 هفته تحت درمان با رادیوتراپی تنها قرار گرفتند؛ در شرایطی که نیمی دیگر از آنان پس از رادیوتراپی، شیمی‌درمانی با گروهی از داروها شامل پروکاربازین، CCNU و وینکریستین را دریافت کردند. در صورت امکان، بخشی از توده و بافت‌های سرطانی قبل از اشعه درمانی توسط جراحی برداشته شد. متوسط سن بیماران شرکت‌کننده در این مطالعه، 40 سال بود. در پایان دوره مطالعه، 55 درصد از بیماران تحت مطالعه جان خود را از دست داده بودند؛ اما بیمارانی که علاوه بر رادیوتراپی، شیمی‌درمانی را نیز دریافت کرده بودند، طولانی‌تر زیستند. شانس بقا در گروه دریافت‌کننده شیمی‌درمانی و رادیوتراپی، 13 سال و در گروهی که فقط رادیوتراپی دریافت کرده بودند، 8 سال بود.سپید

PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: