کد خبر: ۱۵۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 20
گروهی از داروهای هدفمند، شامل آنتی‌بادی‌های مونوکلونالی است که مولکول‌های سمی را به سلول‌های بدخیم منتقل می‌کنند.
شفاآنلاین:   توسیتوموماب / توسیتوموماب- ید 131 ، برای درمان لنفوم غیرهوچکین سلول‌های B تجویز می‌شود. این دارو، ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونالی است که CD20 را شناسایی می‌کنند. بعضی از آنتی‌بادی‌های این ترکیب، به ماده رادیواکتیوی <The radioactive substance>به نام ید-131 متصل هستند.    



به گزارش شفا آنلاین:توسیتوموماب- ید 131 ، انرژی رادیواکتیو را به طور اختصاصی به سلول‌های B بیان‌کننده CD20 منتقل می‌کند؛ در نتیجه آسیب‌های جانبی سلول‌های سالم کاهش می‌یابد. به علاوه اتصال توسیتوموماب به سلول‌های B بیان‌کننده CD20 ،باعث تحریک سیستم ایمنی و متعاقب آن، تخریب این سلول‌ها می‌شود.
ایبریتوموماب تیوکستان، برای بعضی از لنفوم‌های غیرهوچکین سلول‌های B تجویز می‌شود. این دارو، یک آنتی‌بادی مونوکلونال است. نوع نشان دار شده زِوالین، دز زیادی رادیواکتیویته را به سلول‌های بیان‌کننده CD20 منتقل می‌کند.
دنیلوکین دیفتیتوکس، برای CTCL (لنفومT-cel- جلدی) اندیکاسیون دارد. دِنیلوکین دیفتیتوکس دارای اینترلوکین-2 (IL-2) است. دارو به سطح گیرنده‌های IL-22 ، که در بعضی از سلول‌های ایمنی و بدخیم یافت می‌شود، متصل می‌شود و خاصیت سایتوتوکسیک توکسین دیفتری را به این سلول‌ها منتقل می‌کند.
برِنتوکسیماب وِدوتین، برای درمان لنفوم سیستمیک آناپلاستیک سلول‌های بزرگ و لنفوم هوچکینی که به شیمی‌درمانی اولیه جواب نداده‌اند قابل استفاده است. این دارو شامل آنتی‌بادی‌های مونوکلونال است که بر ضدمولکول‌های CD30، که در برخی سلول‌های لنفوم بارز می‌شوند، عمل می‌کند. سپید
منبع:US.Pharmacist

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: