کد خبر: ۷۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
شفا آنلاین>سلامت>محققان استرالیایی با حمایت بنیاد ملی قلب، به درمان حمله قلبی و سکته مغزی با فناوری نانو یک گام نزدیک‌تر شدند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان استرالیایی فناوری نانو را برای درمان و از بین بردن لخته خون بکار گرفتند.

Hagemeyer رئیس آزمایشگاه بیولوژی عروقی موسسه قلب و دیابت می‌گوید: این روش مبتنی بر فناوری نانو تفاوتی انقلابی بین درمانهای جاری حمله قلبی و بیماری‌هایی که در آینده ممکن است به وجود آید، ارائه داده است. این درمان می‌تواند توسط امدادگران در شرایط اضطراری بدون نیاز به تجهیزات تخصصی، موجب نجات زندگی فرد شود.

وی ادامه داد: ما نانوکپسولی که شامل داروی برطرف کننده لخته خون است، تهیه کردیم. نانو کپسول حاوی دارو با آنتی‌بادی پوشش داده شده و به طور دقیق پلاکت‌های فعال را هدف قرار می‌دهد. پلاکت‌ها همان سلول‌هایی هستند که به شکل لخته خون می‌باشند.

Hagemeyerاضافه کرد: هنگامی که دارو در محل لخته خون قرار گیرد، ترومبین (مولکولی در مرکز لخته)، لایه بیرونی نانو کپسول را می‌شکند و داروی لخته خون آزاد می‌شود. ما به طور موثر، سیستم دارای لخته خون را برای حذف انسداد رگ‌های خونی از بین بردیم.

Fran Caruso برنده جایزه   ARC استرالیا، پروفسور گروه مهندسی بیومولکولار شیمیایی دانشگاه ملبورن، معتقد است داروی هدفمند با روش تحویل خوب می‌تواند جایگزینی امن‌تر با عوارض جانبی کمتر برای افراد مبتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی باشد.

به گفته Caruso؛ تا 55 هزار استرالیایی در سال حمله قلبی و سکته مغزی را تجربه می‌کنند. در مورد نیمی از افرادی که به داروی لخته خون نیاز دارند، نمی‌توان راه‌های درمانی کنونی را بکار برد، زیرا خطر خونریزی بالایی به همراه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: