کد خبر: ۱۰۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
شفا آنلاین>سلامت جنسی> شرکت جیلید اخیرا اعلام کرده که سازمان غذا و داروی آمریکا دوز ثابت ترکیب دارویی شامل 200 میلی‌گرم امتریسیتابین (Emtricitabine)، 25 میلی‌گرم تنوفوویر آلافناماید (Tenofovir alafenamide) و F/TAF، با نام تجاری دسکووی (Descovy) را برای درمان ایدز مورد تایید قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین،دسکووی در ترکیب با سایر داروهای آنتی رتروویروسی برای درمان عفونت 1- HIV در بزرگسالان و کودکان بالاتر از 12 سال تجویز می‌شود. استفاده از دسکووی به‌عنوان درمان پیش از مواجهه و برای کاهش خطر 1- HIV اکتسابی از طریق تماس جنسی در بزرگسالان در معرض خطر مورد تایید نیست.

در برگه اطلاعات دارویی مربوط به دسکووی، در مورد خطر اسیدوز لاکتیک/هپاتومگالی شدید همراه با استئاتوز و تشدید حاد بیماری پس از درمان هپاتیتB هشدار داده شده است. TAF، پیش داروی هدفمند تنوفوویر است که اثربخشی ضدویروسی بالایی دارد (مشابه و در دوزهای کمتر از یک دهم ویرید (Viread) تولیدی شرکت جیلید). ویرید شامل تنوفوویر دیزوپروکسیل فومارات و TDF است. همچنین، در مطالعات انجام شده، TAF در مقایسه با ویرید بهبود قابل‌توجهی در مارکرهای آزمایشگاهی عملکرد کلیوی و ایمنی استخوانی از خود نشان داده است.

 از آنجا که TAF به درون سلول‌ها-از جمله سلول‌های آلوده به ویروس HIV وارد می‌شود- نسبت به ویرید اثربخش‌تر است و می‌توان آن را در دوزهای کمتری تجویز کرد. نوربرت بیسکوفبرگر، مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت جیلید می‌گوید: «ترکیب دارویی دسکووی، ترکیب دارویی ساده و موثری را در اختیار بیماران قرار می‌دهد که ایمنی مطلوبی هم دارد.» تایید دسکووی براساس یافته‌های حاصل از 2 مطالعه 48 هفته‌ای فاز3 (مطالعه 104 و مطالعه 111) انجام شد که در آنها رژیم بر پایهF/TAF با رژیم بر پایه F/TDF در بیماران بزرگسال بدون سابقه درمان مقایسه شد.

 آزمون‌های بررسی عملکرد کلیوی و استخوانی، برتری رژیم بر پایه F/TAF را بر رژیم حاوی F/TDF نشان داده‌اند. به علاوه، یافته‌های مطالعه فاز3 دیگری با نام مطالعه 109 در این تایید نقش داشته است. در مطالعه مذکور، اثربخشی و ایمنی رژیم حاوی F/TAF در بزرگسالان با مهار ویرولوژیک که از رژیم‌های حاوی F/TDF سوویچ شده بودند بررسی شدند. در این مطالعه، رژیم حاوی F/TAF هم رده رژیم‌های حاوی F/TDF شناخته شد و نیز بهبود قابل‌توجهی در شاخص‌های کلیوی و استخوانی بیماران در مقایسه با بیماران دریافت‌کننده رژیم‌های حاوی F/TDF مشاهده شد. سپید
BUSINESS WIRE



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: