کد خبر: ۱۵۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
مفصل ساب تالار به مفصل بین استخوان های تالوس و کالکانئوس در ناحیه مچ پا گفته می شود که از مفاصل مهم پا به ویژه در انجام حرکات چرخشی پا و مچ پا است.
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار عمل جراحی کم تهاجمی آرتروسکوپی(Arthroscopy) مفصل ساب تالار مچ پا را در بیمارستان شهید کامیاب مشهد با موفقیت انجام دادند.


به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدهادی سید حسینیان، مسئول انجام این عمل در این باره گفت: مفصل ساب تالار به مفصل بین استخوان های تالوس و کالکانئوس در ناحیه مچ پا گفته می شود که از مفاصل مهم پا به ویژه در انجام حرکات چرخشی پا و مچ پا است.

عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارتروسکوپی(Arthroscopy) این مفصل که در حقیقت یک روش اندوسکوپی است، امکان تشخیص و درمان بعضی از بیماری های این ناحیه را به صورت کمتر تهاجمی فراهم می کند.

به گفته وی؛ در این روش که فقط با ایجاد سه یا حداکثر چهار سوراخ کوچک در پوست انجام می شود، امکان تشخیص و درمان بیماریهای غضروفی مختلف میسر می شود.

وی مزایای این روش را شامل کم تهاجمی بودن، امکان دید مستقیم قسمت های مختلف مفصل و عناصر داخل مفصلی همچون لیگامان ها و انجام درمان لازم با حداقل آسیب به بافت نرم عنوان کرد.
برچسب ها: سلامت ، ارتوپد ، مفاصل
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارسلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
سلام پایه مادر بزرگم قراره از ناحیه مچ قطع بشه فقط میخواستم بدونم تمامو کمال هزینش چقدر میشه ؟ ممنون میشم اگه زود جوابمو بدین. تروخدا زودتر جوابمو بدید چون خیلی واجبه حدودیم بگید ممنون میشم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: