کد خبر: ۱۵۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 13
در نشست مشترک ستاد توسعه علوم شناختی با دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این دفتر برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی شناختی موافقت شد.

شفا آنلاین>سلامت>در نشست مشترک ستاد توسعه علوم شناختی با دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این دفتر برای حمایت از تولید تجهیزات پزشکی شناختی موافقت شد.

به گزارش شفا آنلاین، در نشست مشترک دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و دکتر بیگلر مدیر کل تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) وزارت بهداشت،  با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در دفتر تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برای حمایت از تولیدات تجهیزات پزشکی شناختی در کشور موافقت شد.

در این نشست دکتر بیگلر با اشاره به تاثیر گذار بودن حوزه علوم وفناوری‌های شناختی، فرایند صدور مجوز برای واردات تجهیزات پزشکی و نیز نحوه دریافت مجوز استفاده از تجهیزات پزشکی تولید داخل را تشریح کرد.

دکتر خرازی نیز در این نشست،  کمک وزارت بهداشت را برای توسعه تجهیزات پزشکی بومی مرتبط با علوم و فناوری‌های شناختی خواستار شد.

در ادامه دکتر محمدتقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در آموزش، بر اهمیت استفاده از فناوری‌های شناختی در درمان بیماری‌ها از جمله فناوری تحریکات عمقی و سطحی مغز، انواع EEG ها و ابزارهای تشخیصی مانند تصویر برداری عصبی تاکید کرد.

دکتر مجید نیلی مدیر گروه پژوهش، فناوری و زیرساخت ستاد نیز در این نشست، تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) شناختی را که با حمایت ستاد طراحی و مراحل اولیه تولید خود را طی می‌کند، تشریح کرد و درباره نحوه حمایت ستاد از تولید فناوری‌های توانبخشی و پژوهش‌های علوم شناختی در کشور توضیح داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: