کد خبر: ۱۵۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 10
مطالعه، شناسایی و مشارکت فعال در زمینه تعریف و تدوین طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری با همکاری نهادها و سازمان‌های ذیربط بر اساس نیازها و اولویت‌های اساسی و راهبردی کشور است که این کار در مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری پیگیری می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>از سوی معاونت علمی و فناوری(Technology) ریاست جمهوری در سال گذشته 21 پروژه در حوزه سلامت مورد حمایت قرار گرفت که تولید لارو مگس برای زخم‌های دیابتی، تولید ماده اولیه داروی Sofosbuvir و ساخت 5 دستگاه درمان ترکیبی از جمله این طرح‌ها است.

به گزارش شفا آنلاین،مطالعه، شناسایی و مشارکت فعال در زمینه تعریف و تدوین طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری با همکاری نهادها و سازمان‌های ذیربط بر اساس نیازها و اولویت‌های اساسی و راهبردی کشور است که این کار در مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری پیگیری می‌شود.

در واقع طرح‌هایی که با عنوان طرح‌های کلان ملی فناوری از سوی معاونت علمی حمایت می‌شوند، طرح‌های فناورانه و دانش بنیان هستند که قابلیت تجاری‌سازی را دارند و اجرای آنها نیازمند مشارکت گسترده است و به نیازهای اساسی و راهبردی کشور پاسخ می‌گوید.

حوزه سلامت یکی از اصلی‌ترین اقدامات مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی است که بر این اساس در سال گذشته 21 طرح و پروژه در این زمینه در مرکز مورد حمایت قرار گرفت.

تجهیز و راه‌اندازی مرکز غربالگری بیماری‌های متابولیک برای نوزادان، تولید لارو مگس برای زخم‌های دیابتی، تولید ماده اولیه داروی Sofosbuvir، ساخت 5 دستگاه درمان ترکیبی، ساخت 5 دستگاه الکتروکاردیوگراف 12 کاناله، پنس نمونه‌برداری از بافت بدن، تولید صنعتی ماده اولیه دارویی Adapalen و ساخت دستگاه تست و کالیبراسیون پرکاربرد در حوزه تجهیزات پزشکی از جمله این پروژه‌ها در حوزه سلامت(Health) است که در سال گذشته مورد حمایت قرار گرفتند.

ساخت سیستم پروتز عصبی پاراواک، ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز قابل حمل خانگی و طراحی و ساخت دستگاه مانیتور علایم حیاتی با قابلیت سوییچ به سیستم پکس بیمارستانی، دستگاه برش‌نگاری با نشر پوزیترون مخصوص تصویربرداری از حیوانات کوچک، دستگاه نوار مغزی 64 کاناله مجهز به سیستم پایش عملکرد اعصاب و ساخت دستگاه نوار قلب تک کاناله همراه نیز از دیگر طرح‌های ملی فناورانه حوزه سلامت هستند.

برچسب ها: فناوری ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: