کد خبر: ۱۵۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
در گفت وگویی با این دانشجویان داشت جالب توجه بود که اکثر برگزیدگان خواستار تحصیل در رشته رادیولوژی هستند.
شفا آنلاین:اسامی ده رتبه برتر چهل و چهارمین آزمون دستیار تخصصی پزشکی<Medical residents> درحالی اعلام شد که کارنامه کلی به این دانشجویان داده نشده و دانشجویان از طریق فرم دعوتنامه متوجه رتبه‌‌های خود شدند.

 به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید در گفت وگویی با این دانشجویان داشت جالب توجه بود که اکثر برگزیدگان خواستار تحصیل در رشته رادیولوژی هستند.  گفت وگو با هر ده برگزیده آزمون دستیارتخصصی بود اما موفق نشد با دو تن از برگزیدگان، محبوبه آب شیرینی و مصطفی حیدری علارغم تماس‌های مکرر گفت وگو کند.

احسان خبازی: به رادیولوژِی علاقه دارم
احسان خبازی رتبه یک چهل و چهارمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی گفت:« در آزمون دستیاری رتبه یک را آوردم و در زیر گروه‌ام نیز رتبه‌ام یک شد. علاقمند به ادامه تحصیل و تخصص در رشته رادیولوژی هستن زیرا به این رشته علاقه دارم.»

او ادامه داد:« تنها به صرف درآمد این رشته را انتخاب نکردم البته درآمدزا بودن رشته نیز در انتخابم تاثیرگذار است اما فاکتورهای مهمی دیگری نیز داشتم که درآمد جزئی از آن است. فاکتورهای مثل؛ میزان دروس، کشیک و برخورد با بیمار هم در انتخابم تاثیر داشت.»
الهه احمدی: رشته رموتولوژی را انتخاب می‌کنم
الهه احمدی رتبه دوم در چهل‌وچهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در گفت وگو با درپاسخ به این سوال که چه رشته‌ای را انتخاب خواهید کرد، گفت: «از زمانی که پزشک عمومی را انتخاب کردم قرارم این بود که در آینده رشته رموتولوژی (پوست) را انتخاب کنم.»
او ادامه داد: «هر چند اطرافیان به من می‌گویند که رشته رادیولوژی و چشم پزشکی را انتخاب کنم ولی علاقه شخصی بنده به رشته رموتولوژی است.»
سینا نصرت شیبانی: مهارت ظریف کاری چشم ندارم
سینا نصرت شیبانی رتبه 4 چهل و چهارمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی  گفت:« در این آزمون رتبه چهار را طبق آن چیزی که در دعوتنامه اعلام کردند کسب کردم، البته هنوز کارنامه‌ای در اختیار ما نگذاشتند.» او ادامه داد:« بعد از اعلام نتایج آزمون از میان رشته رادیولوژی و چشم پزشکی، من رشته رادیولوژی را انتخاب کردم.» او در ارتباط با دلایل انتخاب این رشته گفت:« به لحاظ جسمانی خیلی مهارت انجام کارهای ظریف ندارم و چشم نیازمند مهارت زیادی در دست است به همین دلیل رادیولوژی را ترجیح دادم. البته این انتخابم با مشورت با اساتیدم در رشته جراحی بود.»

سمیه غریبی: رشته رادیولوژی را انتخاب می‌کنم
سمیه غریبی رتبه سوم در چهل‌وچهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی درپاسخ به این سوال که چه رشته‌ای را انتخاب خواهید کرد، گفت: «به رشته رادیولوژی علاقه دارم و احتمالا همین رشته را انتخاب می‌کنم. در مشورت با کسانی که این رشته را انتخاب کردند در کل از شرایط خود راضی هستند.»

او ادامه داد:« البته این رشته همانند گذشته نیست ولی با این حال در حدی است که برای من قابل قبول باشد.»

کامران زارع: رشته انتخاب نکردم
کامران زارع رتبه 5 چهل و چهارمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی گفت:« با گذشت اعلام نتایج هنوز نتوانستم از بین رشته‌های چشم و رادیولوژِی یکی را انتخاب کنم زیرا به هر دو رشته به شدت علاقه دارم و انتخاب از میان این دو برایم بسیار دشوار است.» او ادامه داد:« من بر خلاف اکثر دوستانم که رتبه‌های برتر دارند مستقیم از دوره عمومی وارد دستیاری شدم و هنوز فارغ التحصیل نشدم. امیدوارم تا هفته آینده که آخر مهلت انتخاب است یکی از این دو رشته را برای ادامه انتخاب کنم.»
شهریار کلاهی: هنوز به طور قطعی تصمیم نگرفته‌ام
شهریارکلاهی رتبه 4، چهل‌وچهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی درپاسخ به این سوال که چه رشته‌ای را انتخاب خواهید کرد، گفت: «هنوز به طور قطعی در این زمینه تصمیم نگرفته‌ام. اما از میان رشته ارتوپدی و یا رادیولوژی یکی را انتخاب خواهم کرد. البته بنده به رشته‌‌های ترکیبی جراحی بیشتر تمایل دارم وعلاقه‌ شخصی‌ام این است که اینگونه رشته‌ها را انتخاب کنم.»
نادر محمدی: چشم به شخصیتم نزدیک است
نادر محمدی رتبه 8 چهل و چهارمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در گفت وگو با خبرنگار سپید گفت:
« رتبه کل‌ام 8 یا 9 شده است و زیر گروه چشم چهار است. رشته چشم را برای ادامه تحصیل انتخاب کردم.»
او ادامه داد:« رشته چشم به شخصیت من نزدیکی بیشتری دارد و از طرفی بسیار به آن علاقمندم.»
او اظهار کرد که به رشته رادیولوژِی هیچ علاقه ای ندارد و گفت:« رادیولوژِی رشته خوبی است اما به شخصیت من اصلا شباهت ندارد. در انتخاب رشته درآمدزا بودن آن برایم اهمیتی ندارد. یکی از دوستانم در دانشگاه فارابی تحصیل می‌کند و از این دانشگاه بسیار تعریف می کند. من نیز علاقمندم در رشته چشم در این دانشگاه ادامه تحصیل دهم.»
فرشته دهقان بنادکی: رشته رادیولوژی را انتخاب می‌کنم
فرشته دهقان بنادکی رتبه هشت، چهل‌وچهارمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی در گفت‌وگو با خبرنگار سپید درپاسخ به این سوال که چه رشته‌ای را انتخاب خواهید کرد، گفت: «به دلیل علاقه‌ای که به رشته رادیولوژی دارم این رشته را انتخاب می‌کنم و دلیل آن این است که این رشته بدون استرس و آرام است و از همه مهمتر وقتی شرایط انترن‌ها و رزیدنت‌ها را مشاهده کردم نسبت به انتخابم مطمئن شدم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیدوار به برداشته شدن مجوز انجام سونوگرافی مادر و جنین به رشته زنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
0
تاپ ترین نمره ها آن هم 4 سال رادیولوژی میخونند تازه در سونوگرافی جنین و مادر بسیار بحث و نیاز به دقت وافر دارند.واقعا و وجداناً متخصص زنان که قطعا و قطعا نمرات بسیار پائین تری دارند(حتی رتبه های چند هزار) با دوره چند ماهه میتوانند سلامت جنین و مادر را تضمین کنند؟؟
به اعتقاد شخصی عرض میکنم که متاسفانه به علت تداخل بین رشته ای و دخالت متخصصین زنان در انجام سونوگرافی (با وجود این همه هشدار مخصوصا در امر حیاتی مثل سلامت جنین که نیاز به تخصص چندساله رادیولوژی است نه صرفا یک دوره چندماهه)
و نیز بحث سطح بندی که نوعی به نظر من سخت گیری در تاسیس مرکز توسط رادیولوژیست جوان نخبه است
آینده خوبی برای رشته رایولوژی قابل تصور نیست.
زمانی که مشکل مشخص است چرا برای حل آن اقدامی نمیشود؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: