کد خبر: ۱۵۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 05
ارسوی نماینده مجلس صورت گرفت :‌
سیدمهدی فرشادان با اشاره به اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی در بیمارستان‌ها هنگام تزریق خون، گفت: در سیستم پزشکی رضایت اولیای دم شرط لازمه فرآیند درمان هر بیمار است، به ویژه برای انجام اعمالی چون جراحی‌ها یا بستری در بیمارستان رضایت یادشده باید اخذ شود تا شبهه‌ای از نظر تخلفات ایجاد نشود.
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی بعد از هر بار مراجعه به بیمارستان جهت تزریق خون، منطقی نیست.

به گزارش شفاآنلاین،سیدمهدی فرشادان با اشاره به اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی در بیمارستان‌ها هنگام تزریق خون، گفت: در سیستم پزشکی رضایت اولیای دم شرط لازمه فرآیند درمان هر بیمار است، به ویژه برای انجام اعمالی چون جراحی‌ها یا بستری در بیمارستان رضایت یادشده باید اخذ شود تا شبهه‌ای از نظر تخلفات ایجاد نشود.
نماینده مردم سنندج، دیواندره در مجلس شورای اسلامی،(parliament) تصریح کرد: اخذ برائت نامه از بیماران تالاسمی نیز در راستای فرایند مذکور انجام گرفته است، اما در گذشته چنین نبود، بنابراین باید علل انجام این اقدامات بررسی شود.
فرشادان افزود: در حقیقت اخذ برائت نامه از بیماران برای انجام اقدامات درمانی خاص مانند جراحی ضروری است اما اخذ برائت نامه به شکل دائمی از بیماران تالاسمی که مراجعات بسیار به بیمارستان دارند جای بسی تامل دارد چراکه برای هر مرتبه تزریق خون نیاز به کسب رضایت نیست.
این عضو پزشک کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بیماران تالاسمی مراجعات بسیاری در ماه و سال به بیمارستان‌ها جهت تزریق خون دارند، بنابراین می‌توان برائت‌نامه‌ای را همان ابتدا از این افراد دریافت کرد، در واقع اخذ برائت‌نامه در هر بار مراجعه منطقی نیست.
مجید آراسته، رییس انجمن تالاسمی  نیز گفته است: اخذ برائت‌نامه از بیماران تالاسمی در بیمارستان‌‌ها به هنگام تزریق خون از نظر اخلاقی و حقوقی با مشکل روبرو است.
 تالاسمی یک بیماری مادرزادی هموگلوبین است که در این بیماری، هموگلوبین سالم به اندازه کافی در بدن ساخته نمی شود و به دلیل شکسته شدن مرتب گلبول های قرمز خون، فرد دچار کم خونی می شود. خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: