کد خبر: ۱۵۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 05
در مواردی شاهد این موضوع بوده‌ایم که در برخی از عینک فروشی‌های غیر مجاز عینک‌های بی کیفیت و غیر استاندارد با قیمت‌های 3 یا 4 میلیونی بفروش رسیده است لذا قیمت عینک آفتابی ملاکی برای استاندارد بودن آن نیست

شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن اپتومتری ایران گفت: در مواردی شاهد این موضوع بوده‌ایم که در برخی از عینک فروشی‌های غیر مجاز عینک‌های بی کیفیت و غیر استاندارد با قیمت‌های 3 یا 4 میلیونی بفروش رسیده است لذا قیمت عینک آفتابی ملاکی برای استاندارد بودن آن نیست.

به گزارش شفا آنلاین،علی میرزاجانی، رئیس انجمن اپتومتری(Optometry) ایران در خصوص خرید عینک آفتابی از مراکز معتبر و دارای مجوز از وزارت بهداشت گفت: متاسفانه مشاهده می‌کنیم که در خرازی‌ها، گوشه خیابان و مترو برخی از افراد به آسانی اقدام به فروش عینک‌های آفتابی و طبی می‌کنند که این عینک‌ها از استانداردهای کافی برخوردار نیستند.

وی افزود: مردم جامعه باید در زمان تهیه عینک آفتابی(Sunglasses) توجه کنند که قیمت عینک آفتابی ملاک خوب بودن یا بی‌کیفیت بودن عینک نیست و در مواردی شاهد این موضوع بوده‌ایم که در برخی از عینک فروشی‌های غیر مجاز عینک‌های بی کیفیت و غیر استاندارد را با قیمت‌های 3 یا 4 میلیونی بفروش رسیده است.

میرزاجانی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته برای تهیه عینک تهیه آن از مراکز مجاز و دارای مجوز است، زیرا در برخی مواقع استفاده از عینک‌های غیر استاندارد عوارض جبران ناپذیری بر روی چشم افراد برجای خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: بهتر است افراد در زمان مراجعه به مراکز فروش عینک برای اطمینان یافتن از مجاز بودن آن مرکز از فروشنده درخواست کنند مجوز وزارت بهداشت را ارئه بدهد. همچنین مراکزی که دارای اپتومتریست هستند معمولا از وزارت بهداشت مجوز دریافت کرده‌اند.

این اپتومتریست(Optometrist) تصریح کرد: متاسفانه از سوی وزارت صنعت به برخی از افراد برای تعمیر عینک مجوز کسب داده می شود که این افراد با جواز تعمیر عینک اقدام به فروش عینک می‌کند. همچنین برخی از افراد مجوز فروش عینک‌های کار یا محافظتی دریافت می‌کنند و اقدام به فروش عینک‌های آفتابی می‌کنند که این موضوع نیز اشتباه است و صحت و سقم این عینک‌ها مشخص نیست.

میرزاجانی گفت: همانطور که استفاده از غذاهای آلوده سبب آسیب دیدن جدی بدن می‌شود استفاده از عینک‌های غیر استاندارد نیز می‌تواند باعث برو آب مروارید و سایر آسیب‌های چشمی شود. به همین دلیل باید گفت تخلفاتی که در زمینه عینک‌های آفتابی رخ می‌دهد عوارض خاموش در پی خواهد داشت لذا لازم است نظارت بیشتری بر این مراکز صورت گیرد.

برچسب ها: عینک ، وزارت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: