کد خبر: ۱۵۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 31
این سرطان دو نوع سمینوم و غیرسمینوم دارد؛ نوع سمینوم این بیماری پیش آگهی بهتری دارد و به همین دلیل در صورت تشخیص به موقع می توان به خوبی آن را درمان و از پیشرفت بیماری پیشگیری کرد.
شفا آنلاین>سلامت>اورولوژیست و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی(Medical Sciences) تهران با اشاره به اینکه در مقایسه با سرطان های مردانه مانند پروستات، سرطان بیضه شیوع کمتری دارد، گفت:به ازای هر 100 هزار نفر 2 تا 3 نفر در ایران به این بیماری مبتلا می شوند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسن جمشیدیان افزود: این سرطان دو نوع سمینوم و غیرسمینوم دارد؛ نوع سمینوم این بیماری پیش آگهی بهتری دارد و به همین دلیل در صورت تشخیص به موقع می توان به خوبی آن را درمان و از پیشرفت بیماری پیشگیری کرد.

علل و علائم
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران شیوع این سرطان(Cancer) را در سنین 20 تا 40 سالگی اعلام کرد ودر خصوص علل بروز آن گفت: به طور کلی سرطان های مردان بیشتر علت ژنتیکی دارند؛ در مورد سرطان بیضه یکی از علل اصلی این بیماری، عدم نزول آن است؛ بنابراین باید والدین به این مساله توجه داشته باشند و با مشاهده این علامت در سنین پایین، فرزند خود را به موقع برای درمان به پزشک متخصص ارجاع دهند.
جمشیدیان افزود: بیضه های آتروفیک، قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر و ضربه نیز می تواند ایجادکننده این نوع سرطان باشد.

درمان
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص شیوه های درمانی این بیماری گفت: درمان سرطان بیضه به نوع تومور و میزان پیشرفت آن بستگی دارد؛ پرتودرمانی، شیمی درمانی، درمان های دارویی و جراحی از جمله روش های درمانی این بیماری است.
جمشیدیان با اشاره به اینکه در روش جراحی عملکرد جنسی یا قدرت باروری چندان تغییر نمی کند، تاکید کرد:در صورتی که این بیماری به موقع تشخیص داده شود، کاملا قابل درمان است و شاید دیگر نیازی به جراحی نداشته باشد.
برچسب ها: سرطان ، سمینوم ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: