کد خبر: ۱۵۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 24
حتی دو هفته زندگی بی تحرک می تواند بر سلامت تاثیر گذارد، افراد جوان شروع به از دست دادن عضلات شان می کنند و چربی پیرامون اعضای بدن تجمع می یابد. این شرایط می تواند موجب افزایش ریسک مشکلاتی نظیر بیماری قلبی و دیابت نوع۲ شود که در نهایت منجر به مرگ زودهنگام می شود.
شفا آنلاین:طبق نتایج یک مطالعه جدید، حتی مدت زمان کوتاه بی تحرکی <lack of movement>برای افراد دارای سبک زندگی پرتحرک هم بسیار زیانبار است.

به گزارش شفا آنلاین:طبق گزارش محققان دانشگاه لیورپول انگلستان، حتی دو هفته زندگی بی تحرک می تواند بر سلامت تاثیر گذارد، افراد جوان شروع به از دست دادن عضلات شان می کنند و چربی پیرامون اعضای بدن تجمع می یابد.
این شرایط می تواند موجب افزایش ریسک مشکلاتی نظیر بیماری قلبی و دیابت نوع۲ شود که در نهایت منجر به مرگ زودهنگام می شود. کلی بادن دیویز، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «موضوع هشداردهنده در این مورد این است که این مطالعه بر روی افراد سالم انجام شد. این افراد بیمار نبودند، اضافه وزن نداشتند یا در معرض دیابت نوع۲ نبودند.» به گفته وی، «ما در مدت ۱۴ روز شاهد تغییرات کوچک، اما قابل توجه، در نشانگرهای بودیم که افراد را در معرض خطر سلامت قرار می دادند.»

در این مطالعه از افراد خواسته شد تا فعالیت فیزیکی شان را به مدت ۲ هفته محدود کنند. این محدودیت شامل استفاده از آسانسور به جای پله، استفاده از اتوبوس به جای پیاه روی و ماندن در خانه بیش از حد معمول بود. بعد از دو هفته سبک زندگی بی تحرک، شرکت‌کنندگان حدود ۵۰۰ گرم از توده عضلانی شان را از دست دادند و چربی بدن شان افزایش یافت. عمدتا چربی بدن در اطراف شکم تجمع یافت که فاکتور اصلی ابتلا به بیماری های مزمن است.

همچنین محققان دریافتند میزان تناسب اندام به شدت کاهش یافت و شرکت کنندگان قادر به دویدن به اندازه مسافت های قبل یا با شدت قبل نبودند. اما خبر خوب آن است که با بازگشت به سبک زندگی پرتحرک، تمامی این تغییرات در مدت دو هفته به حالت قبل و عادی بازگشتند.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: