کد خبر: ۱۵۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
با فتوای تاریخی امام خمینی (ره) در مورد اهدای عضو به منظور نجات جان افراد در سال 1368، قانون اهدای عضو در سال 1379 تصویب شد

شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت(Ministry of Health) با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ اهدای عضو میان اقشار مختلف جامعه،‌ گفت: تاکنون 15 هزار عضو از مبتلایان مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهداء شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد کاظمینی در جمع خبرنگاران در یزد اظهار کرد: با فتوای تاریخی امام خمینی (ره) در مورد اهدای عضو به منظور نجات جان افراد در سال 1368، قانون اهدای عضو در سال 1379 تصویب و نهایتا در سال 1381 آیین نامه استفاده از اعضای بدن برای افراد نیازمند مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به روند افزایش اهدای عضو در کشور، افزود: در سال گذشته سه هزار و 438 مورد اهدای عضو در کشور انجام شده است.

رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در ادامه افزود: با گذشت 17 سال از تصویب قانون اهدای عضو تاکنون 15 هزار عضو از مبتلایان مرگ مغزی(Brain death) به بیماران نیازمند اهداء شده است. پیوند کلیه از افراد مرگ مغزی در ایران نسبت به دیگر کشورهای آسیایی بی‌نظیر است.

وی در ادامه با بیان این که استان یزد به نسبت جمعیت، رتبه دوم کشوری در بحث فراهم آوری و اهدای عضو در سال گذشته را به خود اختصاص داده است، افزود: شاخص اهدای عضو در استان یزد 26.55 درصد بوده که دو و نیم برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت در پایان با اشاره به این که شاخص اهدا عضو در کل کشور  10.9 درصد است، تأکید کرد: ترویج بیش از پیش فرهنگ اهدا عضو نقش مهمی در ارتقای خدمات درمانی و نجات جان افراد ایفا می‌کند.

برچسب ها: سلامت ، مرگ مغزی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: