کد خبر: ۱۵۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 16
خوشبختانه تفاهم نامه‌ای برای ارائه خدمات در بیمارستان زینبیه خورموج ما بین وزارت بهداشت، نفت و رفاه امضا شد که وظیفه تامین نیروی انسانی و تجهیزات آن بر عهده ما است
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با اشاره به چهارمین حضور خود در خورموج، گفت: خوشحالم که در فاصله کمتر از یک سال از سفر قبلی، بخشی از مشکلات مردم حل شده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی شهرستان دشتی در استان بوشهر، گفت: خوشبختانه تفاهم نامه‌ای برای ارائه خدمات در بیمارستان زینبیه خورموج ما بین وزارت بهداشت، نفت و رفاه امضا شد که وظیفه تامین نیروی انسانی و تجهیزات آن بر عهده ما است. این تفاهم نامه یک اقدام بسیار بزرگ است که در سال‌های آینده باعث استقبال گسترده پزشکان و متخصصان برای حضور در این بیمارستان می شود.

وی در خصوص مطالبه نماینده مردم دشتی و تنگستان مبنی بر اعزام متخصص ارتوپدی(Orthopedic specialist) و چشم، گفت: تربیت نیروی متخصص، نیازمند وقت زیادی است. چراکه یک متخصص باید 30 سال تحصیل کند، اما کمبودهای این منطقه تامین می شود و در توزیع متخصص در مهرماه، تا حد توان، نیازها برطرف می شود.

هاشمی ادامه داد: طرح تحول سلامت باید خیلی زودتر از اینها و بیش از سه دهه قبل در کشور اجرا می شد. زیرا سلامت، حق مردم است و وزارت بهداشت برای تامین تجهیزات و توسعه این بیمارستان نهایت تلاش خود را خواهد کرد اما استخدام نیروی انسانی در حیطه وظایف وزارت بهداشت نیست.بر این اساس باید با همکاری نماینده مردم در مجلس و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ردیف استخدامی جذب کنیم که فشار کاری نیروهای انسانی موجود، کاهش و کیفیت کار افزایش یابد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: وزارت یهداشت از استخدام نیروی انسانی استقبال می کند. زیرا حقوق آنها را دولت پرداخت می کند و دانشگاه علوم پزشکی مجبور نیست از محل درآمدهای خود، حقوق آنها را بپردازد.

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس(Emergency) کشور نیز  در سفر به استان بوشهر ضمن بررسی پایگاه‌ها و بیمارستان‌های منطقه عسلویه، ۲ پایگاه شهری اورژانس در بوشهر را افتتاح کرد.

وی در مراسم افتتاح این پایگاه‌ها، ضمن معرفی استان بوشهر به عنوان قطب ویژه در حوادث طبیعی ، بر تقویت ناوگان اورژانس زمینی و توسعه اورژانس هوایی تاکید کرد.

برچسب ها: افتتاح ، سلامت ، ارتوپدی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: