کد خبر: ۱۵۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 16
گاهی مواقع وقتی می‌‌بینیم دوستانمان در تعطیلات لذت می‌‌برند، فکر می‌‌کنیم آنها باید زمان بیشتری را نسبت به ما که در خانه نشسته‌‌ایم یا در حال کار هستیم، داشته باشند.
       

شفا آنلاین:شادی! همه ما دنبال آن هستیم و ممکن است حتی برای به دست آوردن آن پول خرج کنیم. امروزه، ممکن است منابع بی‌‌شماری را پیدا کنید که ادعا کنند شادی<Happiness> را می‌‌توان خرید یا پیدا کرد. اما، مطالعه جدیدی که در دانشگاه هاروارد انجام شده، پیش‌‌بینی کننده‌‌های دقیق و شگفت‌‌آوری را در مورد شادی پیدا کرده است.


به گزارش شفا آنلاین:گاهی مواقع وقتی می‌‌بینیم دوستانمان در تعطیلات لذت می‌‌برند، فکر می‌‌کنیم آنها باید زمان بیشتری را نسبت به ما که در خانه نشسته‌‌ایم یا در حال کار هستیم، داشته باشند. چیزی که جالب است این است که این مطالعه نشان می‌‌دهد مهم نیست چه کاری را انجام می‌‌دهید. بر اساس اطلاعات گردآوری‌‌شده از گروه مطالعه‌‌ای هاروارد، کار خاصی که با آن روزتان را می‌‌گذرانید، میزان شادی شما را پیش‌‌بینی نمی‌‌کند. در عوض، عنصر پیش‌‌بینی کننده شادی، هماهنگ‌‌کردن افکارتان با عملی است که انجام می‌‌دهید. یعنی داشتن حضور ذهن قوی از آنچه که در حال انجام آن هستید.
این مطالعه چگونه انجام شد؟
برای اینکه روان‌‌شناسان بتوانند شادی روزانه را مطالعه کنند، می‌‌بایستی افراد تحت مطالعه را در حالت «خوب» یا «بد» ارزیابی کنند. ارزیابی جزئیات در یک آزمایشگاه بسیار سخت و اندازه‌‌گیری آن به طور انکارناپذیری مشکل است. در این مطالعه روان‌‌شناسان روی یک روشی به نام نمونه‌‌برداری تجربه کار کردند. به این معنی که به فواصل تصادفی از آنها سوال می‌‌شد در حال چه کاری هستند و در ذهنشان چه می‌‌گذرد. وقتی که این کار را به دفعات زیاد در یک روز به مدت چند روز انجام دهید، می‌‌توانید تصویر مخصوصی را از هر فرد گردآوری کنید.
شرکت‌‌کننده‌‌های این مطالعه با برنامه‌‌های آیفون بررسی شدند. برنامه به شرکت‌‌کننده پیام می‌‌داد که پرسشنامه‌‌‌‌ای را پر کند. پرشنامه از آنها سوال می‌‌کرد که چه کاری انجام می‌‌دهند و در مورد کاری که انجام می‌‌دهند چه فکری می‌‌کنند. اگر شرکت‌‌کننده جواب می‌‌داد درباره کاری که انجام می‌‌دهد فکری نمی‌‌کند، از وی سوال‌‌های اضافی‌‌تری پرسیده می‌‌شد که آیا کاری که انجام می‌‌دهد لذت‌‌بخش یا خنثی یا بدون لذت بود یا خیر.
نتایج
اطلاعات حاصل از این مطالعه نشان داد ما وقتی درباره کاری که انجام می‌‌دهیم فکر می‌‌کنیم، در بالاترین میزان شادی قرار داریم. برای مثال، فردی که در حال شستن ظرف است و درباره ظرف شستن فکر می‌‌کند، از کسی که در حال شستن ظرف است و به تعطیلات آینده فکر می‌‌کند، شادتر است.
رابطه بین تمرکز و شادی: روان‌‌شناسان دریافته‌‌اند که بخش بزرگی از افکار ما، حدود نیمی از آنها، هیچ ارتباطی با کاری که می‌‌کنیم، ندارد. برخی فکر می‌‌کنند ذهنی که سرگردان است، آنها را به سطح بالاتری از شادی می‌‌برد، اما اطلاعات حاصل از این مطالعه چیز دیگری را نشان می‌‌دهد. برعکس، وقتی بیشترین میزان شادی را تجربه می‌‌کنیم که افکار و رفتارمان با هم هم‌‌جهت باشند، حتی هنگام کارهای ساده مثل گذاشتن زباله در بیرون از منزل.
تجویز شادی: مطمئن باشید که این کار خیلی ساده است، اما ذهن ما تمایل دارد سرگردان شود و این طور نیز می‌‌شود که ذهن ما هر زمانی به جایی سرگردان است. مغز ما یک وضعیت برانگیختگی را از موجودیت ترجیح می‌‌دهد. اگر یک کار را بتوان بدون رفتن به داخل یک فکر انجام داد، مغزمان راه‌‌های مخصوصی را برای ایجاد یک متغیر برانگیخته‌‌کننده به وجود می‌‌آورد و باعث سرگردانی ذهن می‌‌شود.
آیا می‌‌دانید که ذهن را می‌‌توان برای کاهش سرگردانی آموزش داد؟ این کار نیازمند کار و فداکاری است، اما می‌‌توان آن را انجام داد! شما می‌‌توانید در تمرین‌‌های مدیتیشن شرکت کنید، در طول روز حضور ذهن داشته باشید و روی قناعت و رضایت کار کنید.
نتیجه‌‌گیری
اگر شما مثل اکثر مردم هستید و دنبال شادی می‌‌گردید، هنر یکی کردن کار و افکارتان را تمرین کنید. درباره چیزی که انجام می‌‌دهید فکر کنید و ببینید که این کار چگونه میزان شادی شما را تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.سپید
Medscape, Apri- 2017

برچسب ها: شادی ، تعطیلات ، ذهن قوی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: