کد خبر: ۱۵۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 14
راه اندازی اورژانس اجتماعی و مشاوره دادن به زوج های درخواست کننده طلاق پیش از طرح دعوی در دادگاه مهم ترین نقش را در این زمینه داشته است .
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی گفت که با فعال شدن گروه مشاوران بهزیستی در 2 سال گذشته از 11 هزار فقره طلاق(Divorce) در کشور جلوگیری شد.

 به گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست با کارکنان بهزیستی مازندران در ساری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهم ترین ماموریت این نهاد برشمرد و افزود: راه اندازی اورژانس اجتماعی و مشاوره دادن به زوج های درخواست کننده طلاق پیش از طرح دعوی در دادگاه مهم ترین نقش را در این زمینه داشته است .

وی ادامه داد : سازمان بهزیستی به پشتوانه 22 هزار نفر نیروی ماهر که با عشق و علاقه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی کار می کنند ، به درستی چگونگی پیشگیری ، درمان و برخورد با آسیب ها را در دولت یازدهم عملیاتی کرده است .

محسنی بندپی ضمن قدردانی از کارکنان بهزیستی که با کمترین حق و حقوق در سراسر کشور انجام وظیفه می کنند ، گفت : ارایه خدمات تخصصی و حرفه ای شرائطی را فراهم کرده است که این سازمان بیشترین خدمات را دولت یازدهم به جامعه هدف بدهد.

ارتقای بهزیستی به سازمان مطالبه گر
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در دولت یازدهم به عنوان یک سازمان مطالبه گر از دیگر دستگاههای اجرایی برای عملیاتی کردن برنامه های پیشگیری تبدیل شده، اظهار داشت: امروز بهزیستی در رابطه با آسیب های اجتماعی(social) دارای برنامه های علمی و تخصصی است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه با حمایت و توجه دولت یازدهم به حق و حقوق کارکنان بهزیستی ، مشارکت و همکاری آنان با برنامه های دولت افزایش چشم گیری یافته، افزود : مدیران با برنامه ،دارای راهبرد بدون حمایت ،همکاری و مشارکت کارکنان نمی توانند کار کنند ، ولی امروز به برکت توجه دولت یازدهم با ایجاد اعتماد کارکنان بهزیستی با تخصص آنان ، کیفیت خدمات به جامعه بالا رفته است.

وی واگذارهای تصدی گری بهزیستی را در سه سال اخیر مطلوب ارزیابی کرد و گفت : باید بر افزایش کیفیت خدمات توجه بیشتری داشته و در نظارت ها دقت کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود : امروز راه تبادل نظر با هدف ارتقا کیفیت خدمات به جامعه هدف و همچنین عملیاتی کردن برنامه های پیشگیری سازمان بهزیستی با مراکز علمی کشورهای پیشرفته باز شده است.

وی ادامه داد : در یک سال اخیر تفاهم نامه هایی را در زمینه پیشگیری آسیب های اجتماعی و چگونگی توجه به جامعه هدف از جمله سالمندی را با کشورهای سوئد و آلمان منعقد کرده ایم و همسو با این رویکرد ، کارشناسان بهزیستی به این کشور ها اعازم شدند

محسنی بندپی با بیان اینکه امروز بهزیستی کشور در برنام ششم توسعه به عنوان یک سازمان محوری در حل آسیب های اجتماعی قرار گرفته و 9 دستگاه اجرایی موظف به همکاری شدند ، گفت : در حال حاضر برنامه های کاهش اعتیاد و طلاق را با همکاری قوه قضائیه به درستی در دست اجرا داریم .

 اثربخشی اورژانس اجتماعی
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام این که اورژانس اجتماعی و مشاوره بهزیستی با مداخله به هنگام اثر بخش شده است ، از اجرایی شدن طرح نظام مراقبت های اجتماعی بین دانش آموزان در سازمان بهزیستی خبر داد .

وی گفت : اکنون آموزش ، فرزند پروری ، مهارت های زندگی ،توانمند سازی روانی نونهالان ،مهدکودک و پبش دبستانی شروع شده است .

وی اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق را از برنامه های مهم بهزیستی در سال جاری عنوان کرد و افزود : غربالگیری ژنتیک با هدف جلوگیری از تولد سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول هم از دیگر خدمات مهم دولت یازدهم بوده است .

محسنی بندپی با تاکید بر این که بهزیستی در دادن تجهیزات و لوزام کمک توانبخشی مشکلی ندارد ، گفت : بهزیستی در خط مقدم درک مشکلات و معضلات اجتماعی قرار دارد و همواره آماده کمک به جامعه هدف است.

وی با انتقاد از افرادی که خدمات دولت یازدهم را تبلیغاتی توصیف می کنند ، افزود: شهریور 95 در دولت حضور یافتم و از همان زمان برای افزایش مستمری افراد زیرپوشش بهزیستی برنامه ریزی و تلاش کرده ام .

رئیس سازمان بهزیستی گفت : در حالی که درآمد هشت ساله دولت نهم و دهم تا 800میلیارد دلار رسیده بود، مستمری جامعه هدف بهزیستی رقمی افزایش نیافت ، دولت یازدهم با همه تنگناهای اقتصادی شهریور سال پیش لایحه افزایش مستمری را ارایه کرد و اکنون بر اساس قانون اجرایی شد.


برچسب ها: طلاق ، دولت ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: