کد خبر: ۱۵۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 12
در دولت یازدهم 17 مرکز ناباروری در کشور راه‌اندازی شد که این خدمات خوب دولت در زمینه افزایش جمعیت است.
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید 80 درصد هزینه‌های 3 میلیون زوج نابارور(unbelievable) پرداخت شد.

به گزارش شفا آنلاین، سید «حسن قاضی زاده هاشمی» شامگاه پنجشنبه در مراسم بهره برداری همزمان از 26 مرکز خدمات سلامت در جنوب استان کرمان افزود: در دولت یازدهم 17 مرکز ناباروری در کشور راه‌اندازی شد که این خدمات خوب دولت در زمینه افزایش جمعیت است.

وی توضیح داد: یکهزار و 200 تخت روانپزشکی(Psychiatry) در این مدت ایجاد و 3 هزار میلیارد تومان دستگاه و تجهیزات و وسایل پزشکی برای بیمارستان های کشور تهیه شد.

وزیر بهداشت گفت که در این دولت 300 دندانپزشک، 500 کارشناس سلامت و 12 هزار پزشک به سراسر استان ها بویژه مناطق محروم اعزام شد که خدمتی ارزنده در زمینه برقراری عدالت دریافت خدمات سلامت به شمار می رود.

قاضی زاده هاشمی یادآورشد: خدمات درمانی و بهداشتی کشور بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که تاکید کردند بیمار غیر از رنج بیماری نباید رنج دیگری را داشته باشد، انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه 11 میلیون ایرانی از خدمات مراکز جامع سلامت بهره مند شدند،افزود: این تعداد قبل از دولت یازدهم از خدمات بهداشتی و درمانی محروم بودند که اکنون با حمایت دولت از خدمات دفترچه ای استفاده می کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: با اجرای این طرح 11 میلیون نفر افراد بی بضاعت، از خدمات بیمه سلامت بهرمند شدند که 3 درصد تعرفه روستایی و 6 درصد تعرفه شهری است.

وی ادامه داد: در سه سال و نیم گذشته 289 طرح در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به بهره‌برداری رسیده و طی 20 سال گذشته به اندازه دولت تدبیر و امید در مناطق محروم کار انجام نشده است.

وی از کلنگ زنی بیمارستان شهرستان فاریاب در آینده نزدیک خبر داد و گفت: 249 تخت بیمارستانی در جنوب کرمان در دولت یازدهم به 684 مورد افزایش یافته و همچنین 159 خانه بهداشت به 331 مورد رسیده است.

26 مرکز خدمات سلامت در ادامه سفر یک روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جنوب کرمان به طور همزمان در این منطقه به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این مراسم گفت: هر کدام از مراکز خدمات سلامت در زمینی به مساحت 500 متر مربع و در مجموع با هزینه 192 میلیارد ریال احداث شده اند.

«محمدرضا محمدی ساردو» افزود: اجرای این طرح ها بطور همزمان سال 1394 آغاز شد و امروز با حمایت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسید.

مرکز خدمات جامع شماره یک شهری کهنوج نیز با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی در این شهرستان افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دراین باره گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 430 متر مربع و با اعتبار پنج میلیارد ریال احداث شد.

ساردو افزود: مرکز خدمات جامع شماره یک شهری کهنوج شامل بخش های مامایی، دندانپزشکی، بهداشت محیط، داروخانه و مراقبین سلامت است.

همچنین عملیات اجرایی سالن مجموعه فرهنگی ورزشی شبکه بهداشت کهنوج با حضور وزیر بهداشت آغاز شد.

این سالن در زمینی به مساحت یکهزار و 100 متر مربع و با اعتبار 10 میلیارد ریال احداث می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین برنامه سفر خود به جنوب کرمان از بیمارستان منوجان بازدید کرد.

وی امروز (پنجشنبه) برای هشتمین بار در دولت تدبیر و امید برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح بهداشتی و درمانی وارد استان کرمان در شهرستان جیرفت شد.

افتتاح مرکز ام. آر. آی بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت، کلنگ زنی بیمارستان 250 تختخوابی این شهر، افتتاح ساختمان آموزش بالینی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و بیمارستان 32 تختخوابی سیدالشهدا (ع) شهرستان رودبارجنوب از دیگر برنامه های امروز وزیر بهداشت در این منطقه بود.

قاضی زاده هاشمی 11 اردیبهشت ماه جاری نیز به کرمان آمد و بیمارستان 235تختخوابی امام رضا (ع) سیرجان، بیمارستان 32 تختخوابی رابر، بیمارستان 35 تختخوابی کوهبنان و چند طرح درمانی در شهرستان های بافت و کرمان را افتتاح کرد.

جنوب کرمان با جمعیت بیش از یک میلیون نفر از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان تشکیل شده است.


برچسب ها: نابارور ، سلامت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: