کد خبر: ۱۵۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 09
هر آنچه یک رادیولوژیست لازم است که در حرفه خود بداند اعم از مقررات آموزشی، پروانه تاسیس، موارد دارویی همچون داروی حاجب، مسائل حقوقی، تاریخچه رادیولوژی و...، در این کتاب گردآوری شده است
شفا آنلاین>سلامت>کتاب جامع آئین نامه ها، قوانین و مقررات ملی تاسیس و فعالیت مراکز تصویربرداری پزشکی هر آنچه که یک رادیولوژیست(radiologist) باید بداند، رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر کوروش عبداللهی فرد دبیر اجرایی سی و سومین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران، در ارتباط با رونمایی از کتاب «جامع آئین نامه ها، قوانین و مقررات ملی تاسیس و فعالیت مراکز تصویربرداری پزشکی»، گفت: هر آنچه یک رادیولوژیست لازم است که در حرفه خود بداند اعم از مقررات آموزشی، پروانه تاسیس، موارد دارویی همچون داروی حاجب، مسائل حقوقی، تاریخچه رادیولوژی و...، در این کتاب گردآوری شده است.

وی یادآورشد: در رشته تخصصی رادیولوژی، فارغ التحصیلان، پس از فراغت از تحصیل با مشکلات متفاوتی روبرو می شوند. هفت سال تحصیل پزشکی عمومی(General Medicine)، گذراندن چهار سال دوره تخصصی و سپس طرح خارج از مرکز و سربازی و گاه دوره های خاصی تکمیلی سبب شده این قشر از جامعه در سن ۳۳-۳۰ سالگی وارد حوزهای متکی بر مبانی اقتصادی درهم تنیده با مرزهایی مبهم و نیازمند رعایت آیین نامه های رنگین و متنوع شوند.

عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه حرکت در این مبنای بروکراتیک نیازمند آگاهی در معنایی فراگیر است، گفت:  سردرگمی همکاران و سئوالات متعدد آنها در زمینه تعاریف، صدور پروانه ها، مالیات، امور پرسنلی، امور بانکی، مفاد آموزشی و طی دوره های تکمیلی، مسائل ساختمانی، معماری ابنیه و تأمین انرژی و پشتیبانی مراکز و نگهداری آنها این فکر و ایده را در ذهنم پروراند که در قالب کتاب جامعی همهٔ این آیین نامه ها گردآوری کنم.

عبداللهی فرد ادامه داد: بهره مندی از این کتاب،  موجب فعالیت درست، مسئولانه و مبتنی بر قانون در محدوده فعالیت رشته رادیولوژی خواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن(Community) رادیولوژی ایران خاطرنشان کرد: دکتر جلال جلال شکوهی، حسن هاشمی، منصور فاتحی، کورش عبداللهی فرد، وحید کریمی، علیرضارادپور، مرتضی اشرفی، فرحناز رافعی، اسماعیل زارع، افشین مجد، سعید فلاح، محمد بیگلری، عبد الخلیل احمدی مراغه، شهرام عزیزی، سارا آرامی، رضا مداینی اعضای شورای نویسندگان این کتاب هستند.

وی گفت: بنده نیز طراحی وتدوین و ویرایش این کتاب را بر عهده داشته ام و امیدوارم این کتاب مقدمه ای برای انتشار کتاب های مشابه در حوزه های تخصصی دیگر باشد تا در همه حوزه ها پزشکان و متخصصان همچنین کارشناسان بتوانند به صورت جامع به اطلاعات مورد نیاز دست یابند و بهره مند شوند.

سی و سومین کنگره بین المللی رادیولوژی ایران تا ۲۲ اردیبهشت ۹۶ در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود.

برچسب ها: رادیولوژی ، سلامت ، انجمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: