کد خبر: ۱۵۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 08
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:تامین منابع مالی افزایش مرخصی زایمان از 6 به ماه برای بانوان شاغل را در دست پیگیری هستیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین منابع مالی افزایش مرخصی زایمان از 6 به ماه برای بانوان شاغل را در دست پیگیری هستیم.

به گزارش شفا آنلاین،سیدتقی نوربخش روز دوشنبه در حاشیه آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان(Organization) تامین اجتماعی با موضوع بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این مطلب را در پاسخ به این سوال که تامین اجتماعی برای تکریم بحث خانواده و استفاده از مرخصی زایمان برای بانوان شاغل چه برنامه ای دارید، بیان کرد.

وی اظهار کرد: ما قبول داریم که باید این مرخصی افزایش یابد اما در قانون آمده است که منابع مالی آن باید تامین شود.

وی با بیان اینکه موضوع در دست مذاکره با دولت و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات انباشته شده را حل کردیم اما روی این موضوع همچنان در حال رفع مشکل هستیم.

نوربخش ادامه داد: قرار است با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، کمیسیون(Commission) برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری،‌جهت تامین بودجه آن، اقداماتی صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره شرط سنی برای مشاغل سخت و زیان آور که سوال یکی از هنرمندان بود نیز اظهار کرد: طبق قانون مشاغل آزاد از حدود ٣٠ سال قبل که قانونی برای آن وضع شده، شرط سنی برای آن لحاظ شده است.

نوربخش ادامه داد: به همین منظور باید دنبال راه حلی برای این موضوع باشیم و به طور یقین آن را بررسی خواهیم کرد تا هنرمندان بالای ٥٠ سال هم بتوانند از این بیمه استفاده کنند.

نوربخش اضافه کرد: چون تامین اجتماعی سازمان بیمه ای است باید محاسبات بیمه ای در این زمینه شود و باید با صندوق هنرمندان در این زمینه به توافق برسیم و امیدواریم این مشکل حل شود.

وی همچنین درباره فرانشیزی که از هنرمندان با داشتن دفترچه های بیمه اما از نوع مشاغل آزاد در مراکز درمانی و بیمارستانی گرفته می شود هم گفت: براساس قانونی که از ١٧ سال پیش در این زمینه وضع شد فرانشیز در زمان بستری برای این افراد ١٠ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: اما بخاطر سیاست های کلی جمعیت مقام معظم رهبری برای زایمان، فرانشیز به صفر رسیده است که امیدواریم به مرحله ای برسیم که فرانشیز در تمامی مراحل دریافت خدمات بیمه شدگان به ویژه هنرمندان برای بیمه مشاغل آزاد هم به صفر برسد.

وی همچنین درباره افزایش دستمزدها هنگام بازنشستگی نیز اظهار کرد: در صندوق بیمه ای محاسبات بیمه ای داریم و این موضوع راه حل دارد و خوشبختانه امسال با اقدامی که از سوی دولت یازدم انجام شد مستمری بازنشستگان(retireds) به یک میلیون و ٥٠ هزار تومان رسید هرچند می دانیم که این مبلغ مکفی نیست.

تفاهم نامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی با موضوع بیمه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امروز دوشنبه در محل تالار وحدت امضا شد.

براساس این تفاهم نامه ١٢ هزار تن به جمع خانواده بزرگ تامین اجتماعی می پیوندند. خانواده ای که ٤٢ میلیون بیمه شده از اقشار مختلف را تحت پوشش دارد.
برچسب ها: مرخصی ، زایمان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: