کد خبر: ۱۵۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 08
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان
دکتر سیامک واحدی اظهار کرد: طرح تحول سلامت یکی از دو اقدام برجسته دولت تدبیر و امید به شمار می رود که نمونه آن را در تاریخ ایران پس از انقلاب و حتی پیش از آن نیز سراغ نداریم.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: پیش از اجرای طرح تحول سلامت، بیماران یا خانواده های آنان برای کاهش هزینه های درمان، مقابل دفتر روسای بیمارستان ها و سازمان های حمایتی صف می کشیدند، اما امروزه خوشبختانه حتی یک بیمار نیز برای کاهش هزینه های خود به دانشگاه و مراکز حمایتی مراجعه نمی کند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سیامک واحدی  به کاهش هزینه های پرداختی از جیب مردم به عنوان نقطه بارز طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: طرح تحول سلامت یکی از دو اقدام برجسته دولت تدبیر و امید به شمار می رود که نمونه آن را در تاریخ ایران پس از انقلاب و حتی پیش از آن نیز سراغ نداریم. هر چند در دولت های گذشته نیز اقداماتی در جهت ارتقای بهداشت و درمان صورت گرفته، اما طرح تحول سلامت گل سرسبد تمام اقداماتی است که تا به امروز انجام شده است و تنها در یک مورد آن، هزینه های بستری در بیمارستان را که به ۴۰ درصد می رسید به رقم سه درصد برای روستایی ها و  شش درصد برای شهری ها کاهش داد که دستاورد بسیار بزرگی است. 

وی با اشاره به این که هزینه اقدامات درمانی قلب و عروق نیز تحت تاثیر طرح تحول سلامت قرار گرفته است، اظهار داشت: عمل جراحی قلب باز که یکی از گران ترین اعمال جراحی قلب (heart surgery)محسوب می شود در گذشته و با پرداخت رقم های میلیونی انجام می شد، اما امروزه همین عمل با پرداخت ۹۵۰ هزار تومان انجام می شود که قابل قیاس با گذشته نیست. برای آنژیوگرافی نیز بیمار باید میلیون ها تومان می پرداخت می کرد که هم اکنون به پرداخت ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: طرح تحول سلامت یکی از موفق ترین طرح های اجرایی دولت است که منجر به ایجاد حس اعتماد و رضایتمندی در میان مردم شد و از این رو تداوم آن یک امر اجتناب ناپذیر است.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه به برخی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان کرستان اشاره کرد که بخشی از این دستاوردها در جدول ذیل آمده است.سلامت آنلاین

نوع عملکرد
سال ۹۵ 
تعداد زایمان طبیعی انجام شده
۱۸۴۰۰ مورد
تجهیزات پزشکی خریداری شده 
در مجموع ۴۳۴۶۹۰۲۳۵ هزار میلیارد ریال
هزینه ارتقا هتلینگ بیمارستان ها
۷۲۴۶۹ میلیون ریال
نوع تجهیزات پیش از طرح تحول سلامت پس از طرح تحول سلامت
سطح بندی تخت های بیمارستانی ۱۷۲۹ تخت ۲۹۶۸
آمارسزارین در بیمارستان ها ۳۹/۲ ۳۴/۳


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: