کد خبر: ۱۵۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 07
بارش شدید باران و بالا رفتن رطوبت باعث بالا رفتن غلظت ذرات ریز گرد می‌شود. رعد و برق باعث بالا رفتن فعالیت الکتریکی در گرده‌ها می‌شود و بادهای قوی و طوفان باعث گسترش آنها می‌شود در نتیجه این عوامل منجر به شیوع آسم می‌شود.
       

شفا آنلاین:پیش بینی آب و هوا ممکن است به درمان خس خس سینه درکارگران عمومی و اورژانس کمک کند. باران اغلب گرده‌هایی را که باعث بروز آسم<Asthma> در بین افراد می‌شود را پاک می‌کند. اما مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعد و برق ممکن است باعث شیوع بیماری آسم شود.

به گزارش شفا آنلاین:به عنوان مثال در سال 2016 در استرالیا با وزش بادهای شدید و رعد و برق موجب بالا رفتن غلظت گرده‌ها و عود آسم شد. که این عامل باعث مرگ و میر بالا و مشکل تنفسی شدید در بین مردم استرالیا شد.


مطالعه جدید توضیح می‌دهد که بارش شدید باران و بالا رفتن رطوبت باعث بالا رفتن غلظت ذرات ریز گرد می‌شود. رعد و برق باعث بالا رفتن فعالیت الکتریکی در گرده‌ها می‌شود و بادهای قوی و طوفان باعث گسترش آنها می‌شود در نتیجه این عوامل منجر به شیوع آسم می‌شود. استاد جغرافیای دانشگاه گرجستان بیان می‌کند: رعدوبرق پدیده‌ای بسیار پیچیده و شامل فعل‌وانفعالات حساسیت‌زا می‌شود، که گروه‌های حساس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان می‌کند مطالعات ما ممکن است بتواند بروز رعدوبرق و باد را پیش‌بینی کند؛ تا مانع از بروز آسم که معمولا با رعدوبرق همراه است، شود. محققان پیشنهاد می‌کنند با استفاده از ابزارهای مدل‌سازی می‌توانند خدمات عمومی و اضطراری لازم درزمینه شیوع آسم ناشی از رعد برق را ارائه دهند. مارشال چوپان استاد جغرافیا و علوم جوی در دانشگاه جورجیا در ادامه می‌گوید درحالی‌که مطالعات هنوز قابلیت پیش‌بینی شیوع آسم ناشی از رعدوبرق را نداشته است، روش ما می‌تواند راه‌حلی برای حل این پازل باشد، تا هشدار لازم را به مقامات بهداشتی عمومی دهد. این مطالعات اخیرا در نشریه کاربردی هواشناسی و اقلیم‌شناسی منتشر می‌شود.سپید
Health Day

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: