کد خبر: ۱۵۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 05
خدمات نوین اورژانس قلب که به 'خدمات 247 ' معروف است، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

 شفا آنلاین: سرپرست اورژانس کشور گفت: خدمات نوین اورژانس قلب که به 'خدمات 247 ' معروف است، مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش شفا آنلاین: پیرحسین کولیوندافزود: یکی از خدمات جدید وزارت بهداشت <New Department of Health Services>که با همکاری اورژانس پیش بیمارستانی کشور (115) و بیمارستان‌های دولتی انجام می شود، خدمات 247 است؛ یعنی خدمات 24 ساعته و در هفته روز هفته برای فوریت‌های قلبی.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در صورت تماس با سامانه 115 و اعلام سکته یا حمله قلبی در صورتی که فرد به خدمات اورژانسی قلب نیاز داشته باشد، به سرعت آمبولانس‌های مجهز به دستگاه نوار قلب و داروها و خدمات مورد نیاز برای احیای بیمار قلبی برای او اعزام می‌شود.
کولیوند گفت: این آمبولانس‌ها از طریق سامانه ارتباطی اورژانس به یک متخصص قلب که به صورت 24 ساعته در مرکز اورژانس مستقر است، مرتبط می‌شود و خدمات تخصصی را در مسیر انتقال با هدایت متخصص به بیمار ارائه می‌کنند تا فرد در کوتاهترین زمان ممکن به بیمارستان برسد.
وی افزود: علاوه بر آن با اجرای این طرح، آمبولانس‌های تخصصی اورژانس قلب، بیمار را به نزدیکترین مرکز بیمارستانی که امکانات و خدمات تخصصی قلب را دارد، منتقل می‌کند و بیمار به جای ارجاع به بخش اورژانس، مستقیم به کت لب و بخش قلب بیمارستان منتقل می‌شود.
سرپرست اورژانس کشور گفت: با توجه به اهمیت زمان در نجات افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، اقدامات اورژانسی تخصصی بیماران قلبی در حین انتقال بیمار و نیز سرعت بخشیدن به انتقال بیمار به بخش تخصصی، نقش بسیار مهمی در نجات این بیماران و کاهش مرگ و میر و به خصوص عوارض سکته و حمله‌های قلبی دارد.
وی افزود: این کار باعث می‌شود که عضله قلب هنگام سکته یا حمله قلبی از بین نرود و دچار آسیب نشود و نه تنها بیمار نجات پیدا می‌کند بلکه از عوارض بعدی کلیوی، کبدی، گوارشی یا ریوی که معمولا برای این بیماران در مراحل بعد از نجات از سکته به وجود می‌آید، پیشگیری می‌شود.
کولیوند ادامه داد: با این اقدام نوین وزارت بهداشت، بیمار قلبی دیگر نیاز ندارد، هر روز به پزشک متخصص کلیه، ریه، کبد، گوارش مراجعه کند و علاوه بر تحمل رنج بیماری، مبالغ گزافی را هزینه کند.
سرپرست اورژانس کشور گفت: این اقدام کاملا مصداق اقتصاد مقاومتی است و از هزینه‌های قابل پیشگیری برای بیماران جلوگیری می‌کند، علاوه بر آن تمام دستگاه‌های نوار قلب و تجهیزاتی که در آمبولانس‌های 247 برای نجات این بیماران در حین انتقال نصب شده همه تولید داخل است، در حالی که می‌توانستیم به چندین برابر هزینه این تجهیزات را از کالاهای وارداتی و خارجی تهیه کنیم.
کولیوند ادامه داد: این خدمات اکنون در تهران و چند کلانشهر مستقر شده است و به زودی در سراسر کشور فراگیر می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: