کد خبر: ۱۵۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 04
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پنجشنبه 14 اردیبهشت طی مراسمی 224 پروژه بهداشتی درمانی در سراسر استان فارس را افتتاح کرد

شفا آنلاین>سلامت>‌با حضور حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 224 پروژه سلامت از دست‌آوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس به بهره‌برداری رسید .

به گزارش شفا آنلاین، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که عصر روز چهارشنبه 13 اردیبهشت وارد فارس شده بود، امروز پنجشنبه 14 اردیبهشت طی مراسمی 224 پروژه بهداشتی درمانی در سراسر استان فارس را افتتاح کرد .

این پروژه‌ها شامل بخش‌های درمانی، تجهیزات بیمارستانی، مرکز شیمی درمانی، پایگاه اورژانس، کلینیک ویژه، مرکز خدمات جامع سلامت، واحدهای بهداشتی نظیر آزمایشگاه، پایگاه‌های سلامت، خانه بهداشت، خانه پزشک(House Doctor)، خانه سرایداری، خوابگاه دانشجویی، نمازخانه، سالن، محوطه سازی و .... در شهرها و روستاهای مختلف استان فارس بود .

با افتتاح این پروژه‌ها، بالغ بر 64هزار مترمربع، به فضای مجموعه خدمات سلامت در فارس، افزوده شد.

پروژه های جدید سلامت شهرستان استهبان

دستگاه سیتی بخش رادیولوژی بیمارستان استهبان، در زیربنایی معادل 80 مترمربع، با صرف دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار، بخش ICU بیمارستان امام خمینی(ره) استهبان، با 6 تخت، بخش NICU این بیمارستان با سه تخت، برای ارایه خدمات ویژه به نوزادان و پانسیون(Boarding) پزشکان شهرستان استهبان، از پروژه‌هایی بود که امروز به بهره‌برداری رسید .

کلینیک ویژه بیمارستان امام موسی کاظم(ع) زرین دشت

کلینیک ویژه بیمارستان امام موسی کاظم(ع) زرین دشت، در دو طبقه با مساحت 750 متر مربع و اعتبار چهارده میلیارد و پانصد میلیون ریال، در مدت 12 ماه، همگام با توسعه خدمات طرح تحول نظام سلامت و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، در زرین دشت به بهره برداری رسید .

کلینیک ویژه شهرستان خرامه

کلینیک ویژه شهرستان خرامه نیز از دیگر پروژه های افتتاحی امروز، با حضور وزیر بهداشت است که به شیوه ویدئو کنفرانس، افتتاح شد .

این پروژه سلامت، به عنوان خدتی دیگر از طرح تحول نظام سلامت، با زیربنای 730متر و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان، به بهره برداری رسید.

بخش های تخصصی این کلینیک شامل داخلی، جراحی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، قلب و عروق، اطفال، زنان، اندوسکوپی، دندانپزشکی، داروخانه، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی است .

افتتاح نخستین مرکز آموزش بهورزی عشایر در ایران در اقلید

مرکز آموزش بهورزی شهرستان اقلید با داشتن سابقه آموزشی بالغ بر 20سال، در شمال استان فارس واقع شده و با حضور مربیان دوره دیده در حال فعالیت و تربیت، آموزش و بازآموزی بهورزان و کارکنان تیم سلامت است .

این مرکز دارای 10 دوره بهورزی و یک دوره ماما روستایی است و در حال حاضر، دو دوره در حال آموزش بوده و مابقی فارغ التحصیل شده اند .

دستاورد این هشت دوره، فارغ التحصیلی 48 بهورز زن و 33 بهورز مرد بوده است .

اکنون در راستای خدمت رسانی به عشایر ایران، نخستین دوره پذیرش 20 بهورز عشایر (19 زن و یک مرد ) در این مرکز، با حضور وزیر بهداشت، افتتاح شد .

به دنبال پذیرش این دوره از دانش آموزان عشایری، تعمیرات عمده ای در ساختمان و تجهیزات این مرکز اعمال شده است و مبلغی بالغ بر یکصد میلیون تومان برای عمران و هفتاد میلیون تومان تجهیزات آموزشی و استانداردسازی، صرف شده است .

محل فعالیت این بهورزان در خانه های بهداشت عشایری است که همراه عشایر کوچ نموده و خدمات سلامت را در ییلاق و قشلاق ارائه می دهند .

مرکز خدمات جامع سلامت بوستان

مرکز خدمات جامع سلامت بوستان با جمعیت تحت پوشش شصت هزار نفر در شهرک گلستان واقع در شمال غرب شیراز است که با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید .

تعمیر و احداث ساختمان این مرکز از سال 94 آغاز شده است که تعمیر و توسعه ساختمان قدیمی به متراژ800متر مربع به اعتبار640میلیون تومان و احداث ساختمان جدید با زیربنای 984مترمربع در دو طبقه و اعتبار یک میلیارد و600میلیون تومان، احداث داروخانه به متراژ120مترمربع با اعتبار 195میلیون تومان، احداث نمازخانه به متراژ110مترمربع اعتبار170میلیون تومان و دیگر خدمات این مرکز با اعتبار 234میلیون تومان صورت گرفته است واحد دندانپزشکی این مرکز خدمات جامع سلامت نیز با تجهیز 10 یونیت و ساختمان نگهبانی در حال احداث است .

به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت روز گذشته نیز بیمارستان 64 تخت خوابه شهید عباس دوران نیروی هوایی، را به عنوان مرکز ترومای شرق شیراز، افتتاح کرد .

این بیمارستان که با صرف 25میلیارد تومان اعتبار احداث و تجهیز شده است، دارای چهار اتاق عمل، شِش تخت ICU ، چهار تخت CCU ، دو تخت NICU و 20 تخت اورژانس است و به عنوان یک بیمارستان جنرال، در بلوار مدرس شیراز، کار ارایه خدمت را آغاز می کند .

در این بیمارستان، ضمن پیش بینی خدمات تخصصی و فوق تخصصی، با حضور 300 پزشک و نیروی درمانی و اداری، پزشکان خانواده نیز به خدمات رسانی مشغول می شوند و دسترسی مردم به این خدمت، توسعه می یابد .

پیش بینی خدمات تخصصی دندانپزشکی در این بیمارستان، گامی دیگر در راستای ارایه خدمات بهتر با دسترسی بیشتر مردم مناطق شرقی کلان شهر شیراز است و علاوه بر این، خدمات عمومی دندانپزشکی نیز به صورت شبانه روزی در این بیمارستان ارایه می شود .

همچنین با تدابیر اندیشیده شده، علاوه بر قرارداد این بیمارستان با همه بیمه ها، بیماران بی بضاعت در صورت شناسایی، به کمک گروه خیریه، به صورت رایگان مداوا می شوند .

عملیات اجرایی این بیمارستان در سال 1380 آغاز شد و پس از یک وقفه، از سه سال گذشته کار ساخت آن سرعت گرفته و امروز، همزمان با سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به عنوان خدمتی دیگر در عرصه سلامت فارس، به بهره برداری رسید .

تخصص های پیش بینی شده برای این بیمارستان شامل جراحی، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی مغز و اعصاب، جراحی پلاستیک، داخلی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، توانبخشی، عفونی و گرمسیری، اطفال، پوست، بیهوشی و درد، رادیولوژی، دندانپزشکی و طب هوایی است .

افتتاح دستگاه سیتی آنژیو بیمارستان شهید دکتر فقیهی با حضور وزیر بهداشت

دستگاه سیتی آنژیو بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز به ارزش ارزی یک و نیم میلیون یورو، از دیگر طرح‌های بود که با حضور هاشمی به بهره‌برداری رسید .

ویژگی مهم دستگاه سیتی آنژیو بیمارستان شهید دکتر فقیهی، تصویربرداری 128 اسلایس است که مهم ترین قابلیت برای بیمارانی محسوب می شود که دچار سکته مغزی شدند .

این دستگاه جدید، همچنین گام موثری برای خدمت رسانی به افرادی است که نیاز به آنژیوی کرونر قلب دارند و افرادی که به دلیل سکته های مغزی بافت های از بین رفته نیاز به شناسایی و ترمیم دارند .

افرادی نیز که نیاز به کلونوسکوپی دارند، با کمک این دستگاه با تشخیص پزشک، سیتی اسکن می شوند تا بتوانند بیماری های تخصصی را شناسایی و درمان کنند .

همچنین این بخش با هزینه یک و نیم میلیارد تومان، تجهیز و بهسازی شده است .

وزیر بهداشت پس از افتتاح این بخش، از بخش های مختلف اتفاقات بیمارستان شهید فقیهی، بازدید کرد و از نزدیک با خدمات رسانی در این بخش، آشنا شد .

برچسب ها: پزشکی ، سلامت ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: