کد خبر: ۱۵۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 04
سازمان نظام پرستاری بعد از ۱۳ سال فعالیت، نسبت به تشکل های صنفی هم ردیف خودش از شرایط بهتری برخوردار است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور، گفت: دولت آینده باید به اجرایی شدن سیاست های حرفه پرستاری که تاکنون بر زمین مانده است، عمل کند.

به گزارش شفا آنلاین، طاهره زاهدصفت صبح پنج شنبه در گردهمایی هیات مدیره های نظام پرستاری کشور در هتل کوثر تهران، اظهارداشت: سازمان نظام پرستاری بعد از ۱۳ سال فعالیت، نسبت به تشکل های صنفی هم ردیف خودش از شرایط بهتری برخوردار است.

وی با تاکید بر استفاده از منابع مالی پایدار برای پویایی سازمان(Organization) صنفی نظام پرستاری، تصریح کرد: متاسفانه چون حق عضویت های اختیاری است، نتوانسته ایم مثل سایر سازمان های صنفی، از منبع مالی پایدار برخوردار باشیم.

زاهدصفت ادامه داد: صدور پروانه صلاحیت حرفه ای می تواند به عنوان منبع مالی پایدار برای سازمان نظام پرستاری تلقی شود و این سازمان بتواند روی پای خودش بایستد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر اینکه پرداخت حق عضویت باید اجباری شود تا بتوان منبع مالی پایدار ایجاد کرد، افزود: سازمان نظام پرستاری با داشتن منابع مالی پایدار به سمت استقلال و هویت حرفه ای گام بر می دارد.

وی همچنین به راه اندازی مراکز مشاوره پرستاری در کشور اشاره کرد و گفت: هیات مدیره های پرستاری باید بر روی این موضوع تبلیغ کنند تا بتوان چنین مراکزی را در سراسر کشور توسعه داد.

زاهدصفت با عنوان این مطلب که مردم تصویر خوبی از پرستاری(Nursing) در ذهن دارند، افزود: مراکز مشاوره پرستاری می تواند به این موضوع کمک کند.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: سواد سیاسی پرستاران رو به رشد است و در انتخابات حرفی برای گفتن دارند.

وی افزود: ما از دولت آینده انتظار داریم که بتواند سیاست های پرستاری را با اقتدار اجرا کند.

برچسب ها: پرستاری ، مشاوره ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: