کد خبر: ۱۵۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 03
این مهم نیست که فردی که در سطح جامعه است 50 ساله،70 ساله یا 80سال باشد؛ یک سالمند 80 ساله هم می تواند یک سالمند پویا باشد
شفا آنلاین>اجتماعی>یک متخصص سالمند گفت: اگر سالمند بداند که در جامعه می تواند تاثیرگزار باشد، این امر کمک می کند که او احساس از پا افتادگی یا طرد اجتماعی نخواهد کرد و منزوی نخواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر احمد دلبری، متخصص سالمندان با بیان اینکه تعریف های مختلفی از سالمند پویا، فعال و کارآمد وجود دارد، افزود: وقتی سالمند(Elder) پویاست که هنوز ارتباطش با جامعه و خانواده برقرار باشد.

وی ادامه داد: این مهم نیست که فردی که در سطح جامعه است 50 ساله،70 ساله یا  80سال باشد؛ یک سالمند 80 ساله هم می تواند یک سالمند پویا باشد. مادامی مستقل باشد و بتواند ارتباط کاملی با جامعه داشته و در مشارکت های اجتماعی حضور یابد.

دلبری با بیان اینکه سالمند پویا باید بتواند در جامعه به عنوان یک فرد تاثیرگذار باشد، بیان کرد: اگر سالمند بداند که در جامعه(Society) می تواند تاثیرگزار باشد، این امر کمک می کند که او احساس از پا افتادگی یا طرد اجتماعی نخواهد کرد و منزوی نخواهد شد.

این متخصص سالمندان در پایان اظهارداشت: مشارکت های اجتماعی سالمندان می تواند راهبرد خوبی در ارتقا کیفیت زندگی آنان داشته باشد. این مساله کمک می کند تا سالمندان دچار مشکلات روحی و روانی نشوند چرا که خیلی از سالمندان وقتی از جامعه و خانواده جدا می شود با مشکلات روحی و روانی مواجه می شوند.رادیو سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: