کد خبر: ۱۵۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
با مصرف قرص شبیه‌ساز حالت ورزش، برخی از مزیت‌های ورزش کردن مثل افزایش سلامتی، کنترل وزن و دفع فاکتورهای ضد سلامتی پدیدار می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت> محققان(researchers) دانشگاه اوگاستا در ایالت جورجیا در حال مطالعه بر روی تولید قرص شبیه‌ساز وضعیت ورزش در بدن هستند.

به گزارش شفا آنلاین، با مصرف قرص شبیه‌ساز حالت ورزش، برخی از مزیت‌های ورزش کردن مثل افزایش سلامتی، کنترل وزن و دفع فاکتورهای ضد سلامتی پدیدار می‌شود.

تیم تحقیقاتی دانشگاه اوگاستا(University Avgasta) با شناسایی یک پروتئین ناشناخته مسئول افزایش جرم عضلات و کاهش توده بدن در موش‌ها امیدوارند تا به رویای تولید قرص ورزش دست یابند.

محققان با پرورش موش‌های چاق و لاغر با عدم توانایی تولید پروتئین میوستاتین که در افزایش توده عضلانی نقش دارد دریافتند که موش‌ها طبق انتظار چاق شدند، اما وضعیت سلامت قلب و عروق آنها نه تنها مشابه موش‌های لاغر بود بلکه از موش‌های چاق با تولید میوستاتین نیز بهتر بود.

محققان معتقدند که متوقف کردن تولید میوستاتین در وضعیت افزایش وزن تاثیر چندانی ندارد اما نکته جالب توجه این است که توقف تولید این پروتئین با کاهش چشمگیر فاکتورهای منفی مرتبط با چاقی مثل فشار خون بالا، کلسترول(Cholesterol) بالا، مقاومت به انسولین و آسیب کلیه همراه است.

این مطالعه همچنین نشان داد که بدن افراد چاق به طور فزاینده‌ای پروتئین میوستاتین را تولید می‌کند که به دنبال آن تولید بافت ماهیچه متوقف شده و ورزش کردن سخت‌تر می‌شود.

محققان معتقدند که کنترل تولید پروتئین میوستاتین شاید بهترین راه برای کنترل چاقی محسوب شود.

مطالعات محققان با هدف تولید قرص دفع‌کننده عوارض چاقی با عملکرد جلوگیری از تولید میوستاتین ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: کلسترول ، پروتئین ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: