کد خبر: ۱۵۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
آموزش یا به عبارت دیگر یادگیری صحیح برخی از اصول مورد نیاز در ارتش مثل مهارت‌های حفظ امنیت ملی و اطلاعات، صحبت به چند زبان خارجی و حتی تک تیراندازی به چند سال زمان نیاز دارد.

شفا آنلاین>سلامت>سازمان تحقیقات پیشرفته دفاعی ایالات متحده با دریافت بودجه لازم به دنبال تحقیق بر روی افزایش توانایی یادگیری اصول و فنون نظامی در سربازان تازه‌کار با روش تحریک الکتریکی مغز و در کمترین زمان ممکن است.

به گزارش شفا آنلاین، آموزش یا به عبارت دیگر یادگیری صحیح برخی از اصول مورد نیاز در ارتش مثل مهارت‌های حفظ امنیت ملی و اطلاعات، صحبت به چند زبان خارجی و حتی تک تیراندازی به چند سال زمان نیاز دارد.

سازمان(Organization) دارپا قصد دارد با استفاده از فناوری تحریک مغز، توانایی یادگیری نیروی‌های نظامی تازه‌کار را پس از چهار سال دوره آموزشی حداقل 30 درصد افزایش دهد.

این مطالعه احتمالا همزمان بر روی سربازان داوطلب و حیوانات آزمایشگاهی انجام خواهد شد، هرچند که دارپا هنوز جزئیات این قرارداد تحقیقاتی را افشاء نکرده است.

ورود به عرصه تحریک الکتریکی مغز اولین پروژه(Project) دارپا محسوب نمی‌شود. این سازمان در سال 2014 نیز با انجام تحقیقات بر روی اثر تحریک مغز در بازیابی حافظه بیماران آسیب شدید مغزی وارد این عرصه شد. همچنین در سال 2015 نیز اثر تحریک مغزی در درمان برخی از بیماری‌ها را مورد مطالعه قرار داد.

در مطالعه جدید سازمان دارپا با عنوان TNT یا آموزش هدف‌دار عصبی، تیم تحقیقاتی بر روی اعصاب محیطی موثر در باز آفرینی خاطرات تمرکز می‌کنند. در واقع محققان قصد دارند با تحریک مغز با پالس الکتریکی میزان اتصال بین نورونی و تولید مواد شیمیایی مهم در مغز را کنترل کنند.

در صورت موفقیت در این پروژه محققان می‌توانند سرعت یادگیری مهارت‌های ویژه در سربازان تازه‌کار و ماموران سرویس‌های امنیتی را به مراتب افزایش دهند.

برچسب ها: پروژه ، سلامت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: