کد خبر: ۱۵۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 01
این واکسن طی مطالعات بالینی بررسی و تولید شده اما کارشناسان مطمئن نیستند که بتوان از آن در شرایط واقعی که دسترسی به خدمات بهداشتی محدود است، استفاده کرد.
شفا آنلاین:به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) ، نخستین واکسن مالاریای جهان با شروع سال ۲۰۱۸ میلادی روی نوزادان و کودکان 3 کشور غنا، کنیا و مالاوی آزمایش خواهد شد. این واکسن با نام موسکیویریکس(Mosquirix) توسط شرکت جی اس کی (gsk)تولید شده و جان ده‌ها هزار انسان را نجات خواهد داد.

به گزارش شفا آنلاین:به گفته محققان این واکسن باید در چهار مرحله به افراد داده شود. ابتدا برای 3 ماه متوالی و ماهی یک بار و ۱۸ ماه بعد مرحله چهارم واکسن را دریافت می‌کنند. این واکسن طی مطالعات بالینی بررسی و تولید شده اما کارشناسان مطمئن نیستند که بتوان از آن در شرایط واقعی که دسترسی به خدمات بهداشتی محدود است، استفاده کرد. به همین دلیل کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفته‌اند تا استفاده از این واکسن به صورت آزمایشی در سه کشور انجام و بررسی شود که آیا شرایط برای اجرایی شدن کامل برنامه واکسیناسیون مالاریا وجود دارد یا خیر.
دکتر «ماتشیدیسو موئتی» رئیس منطقه‌ آفریقای سازمان جهانی بهداشت می‌گوید: «تولید واکسن مالاریا خبر شگفت‌آوری است. همچنین اطلاعات جمع‌آوری شده در برنامه آزمایشی کمک می‌کند تا در مورد استفاده گسترده‌تر از این واکسن تصمیم‌گیری شود. علاوه بر این، وجود واکسن در کنار دیگر روش‌های مقابله‌کننده با مالاریا می‌تواند به نجات جان ده‌ها هزار نفر در آفریقا کمک کند.»
به گزارش رویترز، مالاریا سالانه در حدود 430 هزار نفر را عمدتا در مناطق جنوب صحرای آفریقا از بین می‌برد که از میان آنها بیشترین تعداد قربانیان به نوزادان و کودکان خردسال اختصاص دارد. لازم به ذکر است که از سال 2000 میلادی تا 2015، یعنی طی 15 سال، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری تا 62درصد کاهش داشته است.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: