کد خبر: ۱۰۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>مقامات بهداشت آمریکا با اعلام نگرانی درباره شیوع و تهدیدات ویروس زیکا در کشور می‌گویند که پشه‌ای که این بیماری را گسترش می‌دهد در حال حاضر در 30 ایالت وجود دارند و صدها هزار مورد عفونت در پورتوریکو شیوع پیداکرده است.
  به گزارش شفا آنلاین، در جلسه توجیهی کاخ سفید، در ماه فوریه این مرکز با فشار بر جمهوری‌خواهان کنگره، خواستار تصویبت 9/1 میلیارد دلار سرمایه برای مقابله با ویروس زیکا شدند.

       «آن شوات» معاون مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها دوشنبه به خبرنگاران گفت: «همه‌چیز ترسناک‌تر چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسید»؛ او در ادامه گفت: «اگرچه ما کاملاً امیدوار هستیم که شاهد انتقال و گسترش محلی این ویروس در قاره آمریکا نباشیم اما باید برای رویارویی با آن نیز آماده باشیم.»

       «آنتونی فاسی» مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های مسری آمریکا در نشست اطلاع‌رسانی در کاخ سفید گفت اگر کنگره نتواند سرمایه لازم و فوری برای مبارزه با زیکا را فراهم کند، مجبور هستیم که از سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای مالاریا در این زمینه بهره بگیریم. فاسی با پرهیز از اعلام شمار عفونت‌هایی که ممکن است در ایالات‌متحده آمریکا رخ دهد، گفت: «اولین واکسن مناسب زیکا باید در ماه سپتامبر آماده و در کارآزمایی‌های بالینی در دسترس قرار بگیرد.»

       محققان بر این باورند که ویروس زیکا عمدتاً از طریق پشه‌ها منتقل می‌شود. ابتلای مادران باردار به این ویروس موجب تولد کودکان با نقص میکروسفالی (جمجمه کوچک و مغز تکامل نیافته) می‌شود.سپید
Newsweek
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: