کد خبر: ۱۵۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
ناشنوایی معلولیت خاموش نام دارد و مطالعات بین المللی نشان می دهد در سال 2008 میلادی حدود 360 میلیون نفر از جمعیت جهان از اختلال شنوایی حسی عصبی متوسط تا شدید رنج می بردند
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات مدیره انجمن(Community) علمی شنوایی شناسی ایران گفت: کم شنوایی شایع ترین نوع افت شنوایی است و سالانه بین چهار تا پنج هزار نوزاد با این اختلال در ایران متولد می شوند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی قهرمانی با بیان اینکه شدت افت شنوایی حسی عصبی با افزایش سن افزایش می یابد، اظهار کرد: به طور کلی سه تا پنج درصد جمعیت کشور مبتلا به این اختلال شنوایی هستند.

وی گفت: ناشنوایی معلولیت خاموش نام دارد و مطالعات بین المللی نشان می دهد در سال 2008 میلادی حدود 360 میلیون نفر از جمعیت جهان از اختلال شنوایی حسی عصبی متوسط تا شدید رنج می بردند.

قهرمانی با بیان اینکه 80 درصد این افراد در کشورهای با درآمد پایین و متوسط زندگی می کنند، افزود: سروصدا، عفونت ها، ضربه ها و دیگر عوامل بر افزایش میزان و شدت اختلالات شنوایی حسی عصبی مؤثر هستند.

وی ادامه داد: کم شنوایی در نوزادان سبب تکامل نیافتن رشد شناختی، زبانی، گفتاری و اجتماعی در آنها می شود و در سنین بالاتر مشکلات آموزشی، تحصیلی، مالی و اشتغال را نیز به دنبال دارد.

قهرمانی اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه موجود برای رفع اختلالات شنوایی حسی عصبی استفاده از سمعک و کاشت حلزون است که به رغم مزایای زیاد از محدودیت هایی نیز برخوردار است و هزینه زیادی نیز به همراه دارد.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با اشاره به تأثیر سلول درمانی و ژن درمانی(Gene Therapy) در درمان اختلالات شنوایی، گفت: دستیابی به چنین فناوری هایی ضمن رفع مشکلات مردم، سبب جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد.

وی افزود: در سال های اخیر با ظهور روش های بیوتکنولوژیک(Biotechnological) مانند سلول درمانی و ژن درمانی افق های جدیدی در درمان اختلالات شنوایی حسی عصبی گشوده شده است. دستیابی به چنین فناوری های سطح بالایی ضمن رفع مشکلات مردم از وابستگی های آتی در امر درمان این اختلالات و نیز خروج ارز از کشور جلو گیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: جامعه شنوایی شناسی کشور در شانزدهمین کنگره بین المللی این رشته که در روزهای 19، 20 و21 اردیبهشت ماه در تهران برگزار خواهد کرد به روند پیشرفت های داخلی و خارجی سلول درمانی و ژن درمانی در بازسازی سلول های حساس شنیداری خواهد پرداخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: