کد خبر: ۱۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 29
دختربچه سه ساله بنگلادشی در استرالیا زیر تیغ جراحان رفت تا پای سوم او را جدا کنند

شفا آنلاین>سلامت>یک دختربچه سه ساله بنگلادشی که در استرالیا زیر تیغ جراحان رفت تا پای سوم او را جدا کنند پس از یک عمل جراحی نادر و موفقیت‌آمیز اکنون می‌تواند راه برود و عازم خانه‌ شده است.

به گزارش شفا آنلاین، "چویتی خاتون" با پای سومی که به لگنش متصل بود به دنیا آمد، این پا در واقع بخشی از بدن قل دوم حاملگی(Gestation) بود که فقط در همین حد شکل گرفته و به بدن چویتی‌ خاتون متصل بود.

جراحان استرالیایی برای اینکه دریابند چگونه این پای اضافی را بردارند و سپس لگن چویتی خاتون را بازسازی کنند ماه‌ها برای مطالعه و تحقیق وقت صرف کردند.

یک موسسه خیریه کودکان سال گذشته این دختربچه را از روستایی در بنگلادش به استرالیا منتقل کرده بود. جراحان استرالیایی با جراحان بنگلادشی که قبلا این دختربچه را عمل کرده بودند به طور مفصل در ارتباط و گفتگو بودند تا دقیقا روند جراحی را طراحی کنند.

جراحان بنگلادشی بخشی از پای سوم را جدا کرده بودند اما لگن چویتی‌ خاتون نیاز به جراحی بیشتر و سپس جراحی(Surgery) ترمیمی داشت. به دلیل اینکه این بخش زائد بخشی از بدن یک قل دیگر بود، همزمان با رشد چویتی خاتون اندام‌های داخلی اضافی در ناحیه لگن این کودک نیز به شکلی ناهنجار در حال رشد بود.

جراحان پس از یک دوره طولانی مطالعه و برنامه ریزی، جراحی را نوامبر سال گذشته انجام دادند. آنها هر چه از پای اضافه باقی بود را برداشتند و واژن و مقعد را بازسازی کردند به نحوی او که بتواند دفع خود را کنترل کند و زندگی عادی‌تری بعد از جراحی داشته باشد.

دکتر کریس کیمبر، رییس بخش جراحی بیمارستان کودکان موناش در ویکتوریای استرالیا گفت: مشکل چویتی‌ خاتون نادر و جراحی بسیار دشوار بوده اما کودک که نیمه نابینا است اکنون راه می‌رود و می‌دود و وزنش افزایش پیدا کرده است.

به گفته دکتر کیمبر، چویتی خاتون ممکن است در نوجوانی به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد اما اکنون می‌تواند بدون نیاز به دارو یا جراحی با مادرش به خانه برگردد.

به گزارش بی‌بی‌سی، شیما خاتون، مادر چویتی به رسانه‌های استرالیا گفته که بی‌صبرانه منتظر است به خانه و نزد خانواده برگردد و بازی کردن دخترش را تماشا کند.

برچسب ها: جراحی ، لگن ، استخوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: