کد خبر: ۱۵۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 27
حدود 10 تا 12 درصد از کودکان از نوعی بیماری‌های مزمن رنج می‌برندو این کودکان که با بیماری‌هایی همچون آسم، میگرن، دیابت و سرطان مبتلا هستند استرس را بیشتر از هم‌سن و سالان خود تجربه می‌کنند

شفا آنلاین>سلامت>مدیر مرکز تحقیقات(researches) علوم اعصاب شفاء با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد کودکان از نوعی بیماری مزمن رنج می‌برند، گفت: رفع اختلالات اضطرابی در این کودکان بسیار ضرورت دارد.

به گزارش شفا آنلاین،علی گرجی در ارتباط با استرس در کودکان و نوجوانانی که دچار بیماری‌های مزمن هستند اظهارداشت: حدود 10 تا 12 درصد از کودکان از نوعی بیماری‌های مزمن رنج می‌برندو این کودکان که با بیماری‌هایی همچون آسم، میگرن، دیابت و سرطان مبتلا هستند استرس را بیشتر از هم‌سن و سالان خود تجربه می‌کنند.

وی افزود: علائم اضططراب در کودکانی که دچار بیماری مزمن هستند بسیار شایع است و در بعضی مواقع ممکن از باعث عود بیماری جسمانی آنها شود بنابراین لازم است کودک یا نوجوان تحت نظر یک روانپزشک(Psychiatrist) یا روانشناس بوده تا مشکل آن رفع شود.

گرجی ادامه داد: از آنجایی که والدین نیز ناگزیر هستند زمان و انرژی بیشتری را صرف بیماری جسمانی کودک خود کنند ممکن است در زمینه ابعاد روانی این مشکل مورد غفلت واقع شوند.

وی گفت: گوش دادن به درد و دل‌های فرزند خون، آگاهی دادن درباره بیماری آن، دوستی با افرادی که بیماری مشابه دارند، افزایش توانمندی‌ها در کودک می‌تواند استرس آن را کنترل کند.

مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء اضافه کرد: گاهی لازم است با فرزند خود درباره بیماری و افکاری که در مورد خودش دارد به بحث و گفت‌وگو بپردازیم تا در این میان هم ابهامات او برطرف شود و هم فرزندمان مجاری برای بیرون ریختن افکار، احساسات و ادراکات خود داشته باشد.

برچسب ها: بیماری ، مزمن ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: