کد خبر: ۱۴۹۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 25
یک مطالعه تازه نشان می‌دهد فقدان مهارت‌های مالی در بسیاری از جوانان مبتلا به اوتیسم، یک مانع بزرگ بر سر راه استقلال آنها است.
شفا آنلاین:محققان دانشگاه میسوری با مبتلایان به اوتیسم <Autism>در فاصله سنی بین 16 تا 25 سال مصاحبه کردند. اکثراین شرکت‌کنندگان از ارتباط میان بزرگسالی و مسئولیت‌های مانند پرداخت صورت‌حساب‌ها و تشکیل پرونده‌های مالیاتی آگاه بودند؛ اما درباره این موضوع نگرانی زیادی داشتند.

به گزارش شفا آنلاین:شرکت‌کنندگان پذیرفته بودند که استقلال نیازمند مدیریت اموال است و همه آنها، از توانایی‌های خود در مدیریت و استفاده از پول آمد ابراز نارضایتی می کردند.

این فقدان مهارت‌های مالی، عواقب جدی بر توانایی آنها برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های بالغین داشته است. این مطالعه نشان می‌دهد جوانان مبتلا به اوتیسم، نیازمند کمک به منظور افزایش دانش مالی خود هستند.

علی‌رغم اهمیت انضباط مالی و افزایش استقلالی که به دنبال درک پول می‌آید؛ اغلب موضوع مدیریت مالی و تصمیم‌گیری از طرف افراد حرفه‌ای که با جوانان مبتلا به اوتیسم کار می‌کنند، نادیده گرفته می‌شود. مدارس و برنامه‌های زندگی مستقل باید بر سواد مالی تاکید کنند.
به گفته محققان، والدین و مراقبان هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند به منظور تقویت مهارت کودکان مبتلا به اوتیسم، در فروشگاه‌ها پول اقلام را پرداخت کنند و حساب بانکی برای آنها باز کنند.

پژوهشگران از موسسات مالی می‌خواهند تا برای کمک به مشتریان دارای نیازهای خاص، اقداماتی مانند اختصاص خط تلفن خاصی را انجام دهند.

در ایالات متحده بیش از 3 میلیون نفر مبتلا به اوتیسم هستند و نرخ تشخیص آن همچنان رو به افزایش است.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: