کد خبر: ۱۴۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 19
سفر آتی وزیر بهداشت ایران به جمهوری کنیا نقطه عطفی در گسترش روابط بهداشتی دو کشور است

شفا آنلاین>سلامت>سفیر کنیا در ایران گفت: سفر آتی وزیر بهداشت ایران به جمهوری کنیا نقطه عطفی در گسترش روابط بهداشتی دو کشور است.

به گزارش شفا آنلاین،خانم سوبو سفیر کنیا در ایران در دیدار با دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل ضمن استقبال از برنامه دیدار آتی وزیر بهداشت کشورمان به کشور کنیا، آن را نقطه عطفی در گسترش روابط بهداشتی دو کشور دانست و بر لزوم بهره مندی از توانمندی های نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای آن کشور تاکید کرد.

دکتر محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل وزارت بهداشت نیز در این دیدار، ضمن تشریح آخرین وضعیت حوزه سلامت(Health)، به ظرفیت های نظام سلامت ایران اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت ایران آمادگی های لازم برای توسعه همکاری های بهداشتی با کشور کنیا را دارد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، سفر وزیر بهداشت کشورمان به جمهوری کنیا را فصل نوینی در توسعه روابط نظام های سلامت دو کشور عنوان کرد.

بنابر این گزارش، همکاری دو کشور ایران و کنیا در زمینه های دارو، تجهیزات پزشکی، تسهیل فرایند ثبت دارو ، آموزش پزشکی ،همکاری های دانشگاهی، آموزش دانشجویان کنیایی، گردشگری سلامت(health tourism) ، مبارزه با بیماریهای واگیر،غیر واگیر و گرمسیری، پذیرش دانشجویان دوره های تکمیلی و پذیرش متخصصان از کشور کنیا برای دوره های تکمیلی، آموزش و انجام پیوند اعضاء از جمله مهم ترین موضوعات و زمینه های مطروحه در این جلسه ملاقات بود.

در دیدار خانم رقیه سوبو با دکترمحسن اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید علی نیاورانی، مسئوول میز سیاسی وزارت امور خارجه و همچنین رایزن بازرگانی آن سفارت نیز حضور داشتند و طرفین ضمن بررسی زمینه‌های گسترش همکاری های دو کشور در حوزه سلامت، برنامه های دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمهوری کنیا را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: