کد خبر: ۱۴۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 21
ویروس زیکا از طریق نیش پشه‌ها منتقل می‌شود و بیشترین اثرات ویران‌کننده آن زمانی اتفاق می‌افتند که زنان باردار را مبتلا کند. در این موارد، زیکا می‌تواند باعث نواقص مادرزادی عصبی شدید مانند میکروسفالی شود.
شفا آنلاین:متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا هشدار می‌دهند ویروس زیکا ممکن است علاوه بر ارتباط‌های شناخته‌شده با نواقص مادرزادی و سایر مشکلات، باعث تحریک موارد ابتلا به صرع در نوزادان نیز بشود.

به گزارش شفا آنلاین:ویروس زیکا <Zika virus>از طریق نیش پشه‌ها منتقل می‌شود و بیشترین اثرات ویران‌کننده آن زمانی اتفاق می‌افتند که زنان باردار را مبتلا کند. در این موارد، زیکا می‌تواند باعث نواقص مادرزادی عصبی شدید مانند میکروسفالی شود.

هزاران مورد از این نواقص در آمریکای جنوبی و اغلب برزیل رخ داده است. از میان ۴۸ کودک با عفونت احتمالی مادرزادی زیکا، ۵۰ درصد دچار تشنج‌های بالینی شده بودند. به جز این گروه، تعداد هفت مورد دیگر از میان ۱۳ کودک در برزیل نیز مبتلا به صرع تشخیص داده شده‌اند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در یک بیانیه اعلام کرد، شناخت، تشخیص و گزارش‌دهی بهتر از تشنج و صرع در نوزادان و کودکان کمک خواهد کرد تا خانواده‌ها پشتیبانی و درمان صحیح دریافت کنند.سپید
برچسب ها: صرع ، کودکان ، پشه ها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: