کد خبر: ۱۰۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 18
شفا آنلاین>سلامت>شناسایی به‌موقع حملات صرع برای فراهم کردن مراقبت‌های موردنیاز بیمار صرعی ضروری است.
به گزارش شفا آنلاین،الکتروانسفالوگرافی فقط در بیمارستان‌ها در دسترس است اما ازآنجایی‌که بازار حسگرها همراه با فناوری تلفن همراه گسترش می‌یابد، این مشکل نیز فقط به زمان نیاز دارد تا با توسعه یک سیستم قابل‌حمل و کوچک رفع شود.

       اکنون یک کنسرسیوم آلمانی به رهبری گروهی از متخصصان صرع دانشگاه بیمارستان بن در حال کار روی پروژه‌ای هستند که گزینه جدیدی را برای بیماران صرعی در آینده به وجود بیاورند.

       این ابزار جدید که اپتیکت (EPItect) نامیده می‌شود، ابزاری گوشی مانند است که می‌تواند بر گوش بیماران گذاشته شود و تمام سیگنال‌های ثبت‌شده از تشنج قریب‌الوقوع را جمع‌آوری و اندازه‌گیری کند. سپس این اطلاعات از طریق گوشی‌های هوشمند به یک کامپیوتر مرکزی وصل می‌شوند و هرگونه الگوهای رفتاری غیرطبیعی را بررسی و تایید و درنهایت پیام‌های هشداردهنده را به بستگان بیماری و پزشکان حاضر در مجموعه ارسال می‌کند.

       شرکت کاسینویس واقع درمونیخ ، یکی از اعضای این کنسرسیوم، تاکنون توانسته حسگرهایی را به شکل ابزار داخل گوشی طراحی کند. رینه سرگس، هماهنگ‌کننده پروژه دراین‌باره می‌گوید: «در مطالعات اولیه، دریافتیم که حملات صرع می‌تواند به‌خوبی از طریق پالس‌های تقویت‌شده و برخی الگوهای حرکتی تشخیص داده شود.» برنامه ما کوچک ساختن هر چه بیشتر این ابزار و بهبود طراحی آن است.

       در کنار ایمن‌تر شدن زندگی بیماران، محققان می‌گویند که اپیتکت می‌تواند به پزشکان در تشخیص بهتر و دقیق‌تر ثبت تناوب و شدت حملات کمک کند. این وسیله همچنین می‌تواند به محققان در توسعه روش‌های درمانی اصلاح‌شده نیز یاری رساند.سپید
Gizmag
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: