کد خبر: ۱۴۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 18
محمد نعیم امینی فرد؛پسماندهای بیمارستانی نقش عمده ای در انتقال عفونت های بیمارستانی دارند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون(Commission) بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پسماندهای بیمارستانی نقش عمده ای در انتقال عفونت های بیمارستانی دارند، گفت: در صورت بروز تخلف از سوی مراکز متخلف، جرایم نقدی و تعطیلی در انتظار آنها خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین،محمد نعیم امینی فرد با یادآوری مصوبه مجلس در مورد ممنوعیت انباشت پسماندهای بیمارستانی و صنعتی و خانگی در معابر عمومی، افزود: این موضوع پیشنهادی بود که از سوی کمیسیون کشاورزی، آب، و منابع طبیعی و سازمان محیط زیست در جریان بررسی لایحه هوای پاک ارایه شد که بر اساس  آن هرگونه انباشتن پسماندهای بیمارستانی و صنعتی و خانگی در معابر عمومی ممنوع است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که مساله پسماندهای بیمارستانی در کشورهای کمتر توسعه یافته مشکل عمومی است که نقش عمده ای در انتقال عفونت های بیمارستانی دارند و باید در نحوه امحای آن دقت نظر صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: البته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بخشنامه و آیین نامه های مخصوص به خود را در زمینه نحوه امحای عفونت های بیمارستانی دارد و در سال های اخیر تلاش کرده تا در راستای معیارملی حرکت کند اما بدون شک برای اجرای اصولی این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه ها هستیم.

وی یادآور شد: بیمارستان های بزرگ و مجهز تیم های دفن زباله(Garbage) را دارند و اغلب با شرکت های فعال در این زمینه قراردادهایی را منعقد می کنند اما این شرایط برای همه بیمارستان های مهیا نیست.

امینی فرد تاکید کرد: رهاسازی زباله ها و دفن غیراصولی آن اقدام خلافی است که بی توجهی به آن مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد خواهد کرد که همین ضرورت باعث تصویب مصوبه مذکور در صحن علنی مجلس شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس مصوبه مجلس در مورد ممنوعیت انباشت پسماندهای بیمارستانی و صنعتی و خانگی در معابر عمومی ابتدا به مراکز متخلف اخطار داده می شود و در صورت تکرار تخلف، جرایم نقدی و تعطیلی در انتظار مراکز متخلف خواهد بود

برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: